انتقاد رئیس‌جمهور آلمان از سیاست آمریکا

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان در سخنانی به مناسبت گرامیداشت سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین از سیاست یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد.

انتقاد رئیس‌جمهور آلمان از سیاست آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان در سخنانی به مناسبت گرامیداشت سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین از سیاست یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آلمان با اشاره به اعمال سیاست اول آمریکا‌ی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همین طور اصرار وی بر ساخت دیوار در مزر جنوبی آمریکا با مکزیک، تاکید کرد: «مشتاقانه در انتظار بازگشت همان شراکت دو سوی اقیانوس اطلس گذشته ام.»

بیشتر بخوانید: مراسم سی‌امین سالگرد سقوط دیوار برلین + تصاویر

اشتاین مایر هشدار داد: «دیوار‌های جدیدی برافراشته شده اند تا کشورمان را از وسط جدا کنند! دیوار‌هایی از سرخوردگی و ناامیدی، از عصبانیت و نفرت. دیوار‌هایی نامرئی که اتفاقا خوب جدا می‌کنند و خلاصه دیوار‌هایی که در مسیر اتصال و پیوندمان قرار دارند.»

رئیس‌جمهور آلمان همچنین تاکید کرد: «آلمانی‌ها نیز باید این دیوار‌ها را به پایین بکشند.»

پیش‌تر آلمان روز سه شنبه نیز تصمیم آمریکا مبنی بر خروج رسمی از توافق نامه آب و هوایی پاریس را «تاسف بار» توصیف کرده بود.

سفینیا شولتز، وزیر محیط زیست آلمان گفت: «آمریکا دو سال پیش از توافق جهانی آب و هوایی که به امضای همه کشور‌های جهان رسیده بود، خارج شد که خوشبختانه در انجام این کار تنها ماند.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار