مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: براساس برنامه امسال دستیابی به صادرات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در این واحد صنعتی هدف گذاری شده که تا پایان هفت ماهه امسال با صدور ۶۷۵ هزار تن، بیش از ۵۶ درصد از برنامه پیش بینی شده محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: براساس برنامه امسال دستیابی به صادرات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در این واحد صنعتی هدف گذاری شده که تا پایان هفت ماهه امسال با صدور ۶۷۵ هزار تن، بیش از ۵۶ درصد از برنامه پیش بینی شده محقق شده است.

منصور یزدی زاده افزود: پیش بینی می‌شود با روند مطلوب صادرات، به هدف طراحی شده دست یابیم.

او گفت: چنانچه ذوب آهن به صادرات یک میلیون و ۵۰ هزار تن هم تا پایان امسال برسد، نیاز ارزی خود را تامین کرده و در این زمینه مشکلی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درخصوص وضعیت مطالبات فعالان زغال سنگ از شرکت ذوب آهن افزود: امروز میزان مطالبات بزرگترین تامین کننده زغالِ ذوب آهن به یک چهارم رسیده و پرداخت‌های خوبی به تامین کنندگان زغالسنگ این واحد واریز شده و امسال برخلاف سال‌های گذشته که برای تعیین قیمت، مشکلی نبود.

منصور یزدی زاده در زمینه عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات سنگ آهن گفت: براساس اعلام معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، اعمال عوارض ۲۵ درصدی بازدارنده نبوده و اکنون روزانه دو تا سه فروند کشتی حامل سنگ آهن به مقصد مربوطه از آب‌های سرزمینی کشور خارج می‌شود.

او تاکید کرد: زمانی که فولاد سازی‌های کشور نیاز به سنگ آهن داخلی دارند، الزامی است که تولید کنندگان تامین کنند و دولت نمی‌تواند مانع صادرات شود، اما با اعمال تعرفه می‌تواند این موضوع را مدیریت کند و این مساله امروز مشکل ذوب آهن نیست، بلکه علاوه بر فولاد سازان بزرگ، واحد‌های کوچک هم با مشکل تامین سنگ آهن مورد نیاز روبرو شده اند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) امسال تامین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن سنگ آهن را مورد تاکید قرار داده، اما این رقم در واقع ۴۰ درصد نیاز ذوب آهن را در برمی گیرد.

ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

انتهای پیام/م

 

تامین نیاز ارزی ذوب آهن با صادرات 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.