مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در دیدار با سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان، گفت: بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در دیدار با سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان، گفت: بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است.
 احمد حسین فتایی، عصر امروز به همراه مسئول حراست، روابط عمومی و یکی از کارشناسان فرهنگی اداره کل، با سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان دیدار کرد.

بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این دیدار که مسئول بسیج هنرمندان و بسیج رسانه‌ای استان نیز در آن حضور داشتند، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) بر جایگاه ویژه و مهم سپاه پاسداران در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد، گفت: سپاه پاسداران از آغاز انقلاب به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، علاوه بر نقش نظامی در حوزه‌های مختلف دیگر از جمله حوزه فرهنگ و هنر نیز به خوبی ایفای نقش نموده وهمواره مایه افتخار ملت شریف ایران بوده است.

او ادامه داد:برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت ارزش‌های مورد تاکید و تایید جامعه اسلامی ایران، همواره مد نظر متولیان دلسوز فرهنگی قرار داشته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این راستا برنامه‌های متعددی از جمله، جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی منجمله سوگواره خوشنویسی، ویژه برنامه عید غدیر، برگزای پنج جشنواره با محوریت نماز و ... را به اجرا در آورده است.

فتایی تصریح کرد: بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است که می‌توان در برگزاری برنامه‌های مختلف از توانمندی‌های آن بهره گرفت و خوشبختانه امروز بسیاری از هنرمندان مطرح استان افتخار بسیجی بودن را با خود همراه دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود خاطر نشان ساخت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تعامل سازنده با بسیج هنرمندان را از اولویت‌های خود قرار داده ایم، زیرا با این تعامل و همکاری می‌توان بسیاری از چالش‌های پیش روی فرهنگ و هنر را از مقابل برداشته و آرامش را به فضای فرهنگی هنری استان تزریق کرد.

فضای فرهنگی و هنری باید عاری از هرگونه نگاه سیاسی وجناحی خاص باشد

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: نگاه جناحی و تضارب آرا از ضروریات مهم هر جامعه‌ای است، اما محور قرار گرفتن این نوع نگاه در فعالیت‌های فرهنگی و هنری موجبات انحراف از مسیر انقلاب را فراهم می‌کند.

سردار مرتضی کشکولی افزود: انقلاب اسلامی از زمان شکل گیری تا به امروز، همواره در حال گسترش و تبدیل شدن به یک تمدن و گفتمان جهانی است و این نوع نگاه باید در فضای فرهنگی و هنری نیز وجود داشته باشد و در این صورت است که می‌توان ثمرات بزرگ و ماندگاری را از فعالیت‌های این حوزه به دست آورد.

وی تاکید کرد: فضای فرهنگی و هنری باید عاری از هرگونه نگاه سیاسی وجناحی خاص باشد و ما در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود در سپاه پاسداران، به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

فرمانده سپاه استان لرستان سپس با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: در آخرین دیدار فرماندهان سپاه کشور با حضرت آقا در هفته دفاع مقدس، ایشان فعالیت‌های سپاه در حوزه فرهنگ، اندیشه و کتاب را از افتخارات بزرگ این مجموعه انقلابی برشمردند که این نشان می‌دهد ما راه درست را در پیش گرفته ایم.

سردار کشکولی سپس اذعان داشت: ما به عنوان پاسداران حریم انقلاب اسلامی، به هیج وجه قصد دخالت در کار متولیان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر را نداریم و فقط هر زمانی که ببینیم انحرافی از مسیر انقلاب صورت گرفته، خود را ملزم به گوشزد کردن موضوع می‌دانیم تا آبروی نظام خدشه دار نشود.

وی ادامه داد: هر کسی با هر دیدگاهی و در هر مسئولیتی به شرط اینکه در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت کند، مورد حمایت همه ارکان نظام است و همه ما باید خود را موظف به حرکت در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) بدانیم.

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در پایان افزود: ما آمادگی داریم برای ترسیم فضای سالم فرهنگی و هنری استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر متولیان این حوزه همکاری داشته و ظرفیت‌های خود را در اختیار آنان قرار دهیم.

انتهای پیام/ب

دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با فرمانده سپاه لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.