یک فعال توئیتری زیر شکنجه سعودی‌ها جان باخت

مرگ یک فعال توئیتری زیر شکنجه عمال سعودی، واکنش تند بسیاری از کاربرانی توئیتر را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی مترو، مرگ یک فعال توئیتری زیر شکنجه عمال سعودی، واکنش تند بسیاری از کاربرانی توئیتر را به همراه داشته است.

«ترکی بن عبدالعزیز الجاسر» فعال توئیتری که از ۱۵ مارس سال جاری میلادی در بازداشت به سر می‌برد، متهم بود با نام کاربری «کشکول» اطلاعاتی درباره فساد خاندان سعودی افشا می‌کرد.

مقامات سعودی اطلاعات وی را از دفتر توئیتر در دبی دریافت کردند و به این ترتیب، شرایط برای بازداشت این فعال که عنوان وی در توئیتر ناشناس بود، فراهم شد. همچنین روزنامه «الخلیج الجدید» نوشت «سعود القحطانی» مسئول ارتش سایبری عربستان و یکی از متهمان دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، با دفتر شرکت توئیتر در دبی ارتباط داشته و مرکز ویژه جاسوسی سایبری را تشکیل داده است.

گفته می‌شود او در صفحه توئیتر خود موارد نقض حقوق بشر در عربستان را فاش می‌کرد که این امر باعث خشم مقامات سعودی و بازداشت او شد. الجاسر در حالی که در بازداشت سعودی‌ها بود به شدت شکنجه می‌شد که در نهایت زیر شکنجه عمال سعودی جان باخت.

انتشار خبر شکنجه و قتل الجاسر باعث شده بسیاری از کاربران با انتقاد از اقدام شرکت توئیتر، آن را محیطی ناامن برای مخالفان و منتقدان بدانند. در حال حاضر، مخالفان حکومت سعودی معتقدند توئیتر دیگر مکان امنی برای آن‌ها نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
وحشتناكه
آخرین اخبار