مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ اقامتگاه بوم گردی با اشتغالزایی ۴۲ نفر در استان به بهره برداری رسید.

افتتاح و بهره برداری از ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در ۶ ماهه نخست سالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه این تعداد اقامتگاه با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است گفت: هم اکنون ۲۴ اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان در استان فعال است.

او یادآور شد: همچنین ۴۰ خانه بوم گردی نیز در روستا‌های هدف گردشگری که دارای بیشترین جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی هستند ساماندهی و مهیا شده است و پذیرای گردشگران در استان ایلام هستند.

شنبه زاده بازدید از آثار و جاذبه‌های تاریخی را از دیگر امتیاز‌های اسکان گردشگران دراقامت گاه‌های بوم گردی استان مرزی ایلام عنوان کرد.

او هدف از تقویت بوم‌گردی را ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اضافه کرد: ۱۱ هتل، ۵ مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر، ۱۱ سفره خانه سنتی و ۴۰ اقامتگاه بومگردی جهت استقبال از گردشگران و مسافران فعالیت دارند.

انتهای پیام/ د

بهره برداری از ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.