رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا برای نمایندگان کشورمان خوب آغاز نشد و ایرانی‌ها نتایج خوبی کسب نکردند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا در این دوره شاهد حضور ۲ نماینده کشورمان بود، این رقابت‌ها چند سالی شاهد حضور تیم ایرانی نبود، در آخرین دوره‌ای که تیم از کشورمان در این مسابقات حاضر شد نفت و گاز گچساران بود که در نهایت به عنوان چهارمی رسید، اما به دلیل شرایط خاصی که به وجود آمد به عنوان نماینده آسیا در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان هم حاضر شد و در نهایت به عنوان هفتمی رسید.

تیم‌های هندبال سپاهان و زاگرس اسلام آباد سال گذشته به عنوان‌های قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و جواز حضور در این مسابقات را گرفتند و در این بازی‌ها حاضر شدند. این ۲ تیم، در ۲ بازی ابتدایی خود شکست خورده اند و نمایش خوبی برابر تیم‌هایی که از غرب آسیا بودند نداشتند و همین باعث شد تا این عامل را مورد برسی قرار دهیم.

البته ناگفته نماند که این رقابت‌ها هنوز به پایان نرسیده و مشخص نیست که تیم‌های کشورمان در پایان به چه عنوانی می‌رسند. جدا از هر مسئله‌ای حضور تیم‌های ایرانی در این مسابقات پس از مدت‌ها می‌تواند به شرایط این رشته کمک کند و زمینه رشد و پیشرفت هندبالیست‌های ایرانی را فارغ از هر نتیجه‌ای، فراهم کند.

نگاهی به شروع نه چندان خوب سپاهان و زاگرس در آسیا

پروانه: انتظار بیشتری از نمایندگان ایران می‌رفت

حسن پروانه کارشناس هندبال کشورمان  درباره حضور نمایندگان کشورمان در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا گفت: انتظار بیشتری از نمایندگان کشورمان از جمله س‍پاهان داشتیم، زیرا هم بازیکنان خوبی دارد و هم از شرایط مالی و امکاناتی بهتری نسبت به دیگر باشگاه‌ها برخوردار است. بازیکنان سپاهان مدت‌ها است که در کنار هم بازی می‌کنند و مربی کار بلدی به اسم طاهری را در اختیار دارند.

نگاهی به شروع نه چندان خوب سپاهان و زاگرس در آسیا

او افزود: زاگرس اسلام آباد تا یکی دو روز پیش از اعزام وضعیتش مشخص نبودو اگر پاکدل از وزارت کمک نمی‌گرفت اعضای این تیم نمی‌توانستند در این مسابقات حاضر شوند و حتی ممکن بود این اتفاق برای کشورمان هم تبعاتی داشته باشد، به هر صورت با توجه به شرایط این تیم انتظار بیشتری هم وجود نداشت، زاگرس یک بازیکن ملی پوش بیشتر ندارد این در حالی است که تیم‌های دیگر تا دندان مسلح هستند و تا ۴ -۵ بازیکن لژیونر در اختیار دارند، اما باشگاه‌های ایرانی از جمله زاگرس و سپاهان تنها یکی - دو ملی پوش دارند و این که انتظار داشته باشیم این نفرات همه را ببرند انتظار اشتبا‌هی است.

سپاهان اگر نگاه دیگری به این مسابقات داشت می توانست موفق تر باشد 

کارشناس هندبال کشورمان ادامه داد:انتظار می‌رفت تیمی مانند سپاهان بیشتر هزینه می‌کرد و اگر چنین می‌شد تیم می‌توانست موفق باشد و نتایج خوبی کسب کند و در آسیا هم آقایی کند، اما متاسفانه با نگاه دیگری کار را دنبال کردند، آقایی در آسیا کم نیست، اما نشد و اگر این تیم چند بازیکن کمکی و خوب هم داشت می‌توانست کمک حال باشد. تیم سپاهان  با همین نفراتی که در لیگ حضور دارد اعزام شد و  قطعا با چنین شرایطی  باید انتظار می رفت که چنین نتیجه‌ای به دست بیاید.

او درباره اعزام لحظه آخری زاگرسی‌ها بیان داشت: این اتفاق به کمک داورزنی و پاکدل رقم زده شد وگرنه اعزامی انجام نمی شد و ممکن بود اتفاقات بدی رخ دهد. این اعزام در حالی انجام شد که بازیکنان روحیه و شرایط کافی لازم را نداشتند و تنها برای کسب تجربه در این مسابقات حاضر شدند  ، خوشبختانه ابن لذاب نخستین مرتبه بود  که زاگرسی ها از کشور خارج شدنداما با تمام این شرایط  ما انتظار بیشتری داشتیم.

پروانه ادامه داد: از دیگر دلالیل این اتفاقات را می توان راه طولانی و فاصله زمانی زیاد با کره جنوبی دانست اما به هر صورت همان طور که پیش تر هم اشاره کردم ما توقع سکو  از زاگرسی ها را نداشتیم، اما از سپاهان این توقع را داشتیم، با این حال آن ها هم مشکلاتی داشتند و اجازه جذب بازیکن خارجی و  یا شرایطش را نداشتند، قطعا اگر چنین مشکلاتی نبود و ۳ بازیکن خوب خارجی را جذب می‌کردند که تصور می‌کنم هزینه اش بیش از یک میلیارد تومان نمی‌شد، می‌توانستند بازیکنان فصلی خوبی جذب کنند و عنوانی را بگیرند که مدت ها است از آن دور شدیم. 

نگاهی به شروع نه چندان خوب سپاهان و زاگرس در آسیا

کارشناس هندبال کشورمان افزود: البته مسائل اقتصادی در جریان اعزام اثر گذار بود، اما انتظار داشتیم این هزینه‌ای که برای فوتبال سپاهان صورت می‌گیرد برای هندبال هم می‌شد تا نتایج خوبی رقم بخورد به امید خدا بتوانیم در طول امسال که مسابقات جوانان میزبانی اش به عهده ایران است روی سکو برویم و این میزبانی را به نحوی برگزار کنیم که باعث سربلندی کشورمان باشد، علاوه بر این‌ها میزبان ساحلی هم گرفته شده است.

حسن پروانه کارشناس هندبال کشورمان در پایان گفت: تصور نمی‌کنم ۲ تیم زاگرس اسلام آباد و سپاهان به مراحل بالا برسند همین که شرکت کردند یک اتفاق خوب بود و امیدوارم برای سال بعد اگر می‌خواهند مشارکت داشته باشند باید این اتفاق را رقم بزنند و به فکر تقویت تیم باشند. هر تیمی می‌تواند در این مسابقات از بهترین‌ها استفاده کند و روی سکو برود.


بیشتر بخوانید:

سپاهان ۲۶ - العمان عمان ۲۷ / شکست نزدیک زرد پوشان اصفهانی در گام سوم

سومین‌شکست زاگرس اسلام آباد در آسیا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار