معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شیوه‌های کلاهبرداری سودجویان درخصوص کمک به زلزله زدگان خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پس از وقوع زمین لرزه در کشور افراد سودجو در صدد این هستند تا با تحریک احساسات مردم و عواطفشان نسبت به اعمال سودجویانه خود در خصوص کلاهبرداری به بهانه دریافت کمک‌های مردمی و ارسال آن برای زلزله زدگان اقدام کنند.

وی افزود: سودجویان با راه اندازی صفحات مجازی دروغین «فن پیج‌ها» نسبت به انتشار درخواست کمک از مردم و اعلام شماره حساب به هموطنان برای پیشبرد اهداف شوم خود اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید: زلزله بهانه کاسبی شیادان در فضای مجازی/ هموطنان کمک‌های خود را به سازمان هلال احمر تحویل دهند


سرهنگ پاشایی با بیان اینکه اغلب افراد با نام‌های ورزشکاران به نام و بازیگران و هنرمندان مطرح کشور قصد فریب مردم و سوءاستفاده از عواطفشان را دارند، تصریح کرد: هموطنان به هیچ عنوان فریب این آگهی‌ها را نخورند و در صورت اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مراکز رسمی کشور مانند کمیته امداد امام خمینی ره و سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

وی افزود: تاکنون موردی مبنی بر کلاهبرداری در این حوزه گزارش نشده است و هموطنان در صورت مشاهده موضوع خاص، موارد را به پلیس فتا مراکز استان‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار