رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در حوزه جرائم غیرعمد اعمال مجازات‌های جایگزین حبس مد نظر است.

مجازات‌ها از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دستگا قضاست، افزود: تفکر حاکم بر حبس برای مجرمان جرائم غیر عمد باید اصلاح شود.

او با بیان اینکه مجازات‌ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود گفت: در حوزه جرائم غیر عمد اعمال مجازات‌های جایگزین حبس مد نظر است.

رئیس کل دادگستری استان همدان زندان زدایی را یکی از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به جای اعمال حبس برای جرائم خرد و غیرعمد، ارائه خدمات عمومی رایگان روش خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

عدالتخواه با بیان اینکه قضات باید مانند یک طبیب حاذق شخصیت آسیب دیده مجرم را درمان کنند تا دیگر شاهد پیشگیری از جرم باشیم گفت: رویکرد حبس گرایی در سیاست‌های قضایی اسلامی نیز موضوعی است که مورد مذمت قرار گرفته است.

او از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست به عنوان نهاد‌های پذیرنده محکومین جرائم غیرعمد برای ارائه خدمات عمومی در بازاجتماعی کردن مجرمان با اداره کل زندان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ب


اعمال مجازات جایگزین حبس در جرائم غیر عمد مد نظر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.