مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازهمدان گفت: در این طرح زیرسازی با استفاده از ماشین آلات راهداری استان در قالب طرح ملی ابرار به منظور احیای راه روستایی انجام شده و با توجه به تردد وسایل نقلیه سنگین ، نخستین بار بتن غلتکی در نوسازی راه دسترسی روستای نهنجه شهرستان ملایر استفاده شد.
او بیان کرد: از مزایای این روش میتوان به صرفه جویی در هزینه نگهداری از جادهها، طول عمرِ بیشتر، فشردگی بالا، تحمل بارهای سنگین و مقاومت در برابر چین خوردگی در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد.
پناهنده افزود: با توجه به تعداد کارخانههای تولید سیمان در کشور و افزایش روز افزون قیمت تولید قیر در مقایسه با تولید سیمان، استفاده از این نوع روکش، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور میشود و امیدواریم روکش بتن غلتکی در آینده در بحث روسازی جادهها مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
این مسئول ادامه داد: راه دسترسیِ روستای نهنجه در مسافتی به طول سه کیلومتر به ارتفاع ۱۶ سانتی متر و با عرض ۷ متر اجرا شده که در نهایت پس از تراکم بتن، ارتفاع نهایی آن به ۱۳ سانتی متری، با مقاومت خاص تبدیل شده و جاده را پوشش میدهد.
مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت: برای احیای این راه، زیرسازی مسیر، در قالب طرح ملّی ابرار از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان و روسازی جاده به روش بتن غلتکی با همیاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان اجرا شده است.
انتهای پیام/ د