مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از احیاء راه روستای نهنجه ملایر در قالب طرح ملی ابرار، با استفاده از روکش بتن غلتکی نخستین بار در استان خبر داد.

احیاء راه روستایی با استفاده از روکش بتن غلطکی برای نخستین بار در استان مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازهمدان گفت: در این طرح  زیرسازی با استفاده از ماشین آلات راهداری استان در قالب طرح ملی ابرار به منظور احیای راه روستایی انجام شده و با توجه به تردد وسایل نقلیه سنگین ، نخستین بار بتن غلتکی در نوسازی راه دسترسی روستای نهنجه شهرستان ملایر استفاده شد.

او بیان کرد: از مزایای این روش می‌توان به صرفه جویی در هزینه نگهداری از جاده‌ها، طول عمرِ بیشتر، فشردگی بالا، تحمل بار‌های سنگین و مقاومت در برابر چین خوردگی در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد.

پناهنده افزود: با توجه به تعداد کارخانه‌های تولید سیمان در کشور و افزایش روز افزون قیمت تولید قیر در مقایسه با تولید سیمان، استفاده از این نوع روکش، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور می‌شود و امیدواریم روکش بتن غلتکی در آینده در بحث روسازی جاده‌ها مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: راه دسترسیِ روستای نهنجه در مسافتی به طول سه کیلومتر به ارتفاع ۱۶ سانتی متر و با عرض ۷ متر اجرا شده که در نهایت پس از تراکم بتن، ارتفاع نهایی آن به ۱۳ سانتی متری، با مقاومت خاص تبدیل شده و جاده را پوشش می‌دهد.

مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت: برای احیای این راه، زیرسازی مسیر، در قالب طرح ملّی ابرار از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان و روسازی جاده به روش بتن غلتکی با همیاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان  اجرا شده است.

انتهای پیام/ د 

استفاده از بتن غلتکی در راه های روستایی استان 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.