نمایش تئاتر باغ همسایه در نهاوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نهاوند از برگزاری نمایش تئاتر باغ همسایه در این شهرستان خبر داد.

نمایش تئاتر باغ همسایه در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زینب سیف، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نهاوند با بیان اینکه نمایش «باغ همسایه» از امروز ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) به روی سن خواهد رفت.

او با اشاره به اینکه تئاتر «باغ همسایه» برای رده سنی کودک است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پروش برای حضور دانش آموزانی با این رده سنی انجام شده است.

نویسنده و کارگردان تئاتر «باغ همسایه» نیز درباره داستان این نمایش گفت: داستان تئاتر «باغ همسایه» درباره یک باغچه کوچک با تعدادی گل و درخت است که یکی از این گل‌  ها از سوی  زنبوری گول می‌خورد و فکر می‌کند که باغ همسایه بهتر است.

جعفر سوری با بیان اینکه قدردان جایگاه و موقعیت خود بودن از نکاتی است که تئاتر «باغ همسایه» به کودکان می‌آموزد، یادآور شد: کودکان بدانند هر جایی که هستند از نظم، صفا، دوستی و صمیمتی که با دوستان و خانواده خود دارند لذت ببرند؛ نکته مهمی است که تلاش کردیم در این نمایش به آن‌ها آموزش دهیم.

ناصر قره باغی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: تئاتر «موش‌های آواز خوان» به کارگردانی مصطفی بیگی در شهرستان کبودراهنگ اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه نمایش‌‎ «موش‌های آواز خوان» از امروز ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روز شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و در روز یکشنبه در دو سانس ۱۰ و ۱۱ در مجتمع فرهنگی هنری جوان به روی سن خواهد رفت.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه تئاتر «موش‌های آواز خوان» برای رده سنی خردسال است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش و مهد‌های کودک برای حضور دانش آموزان و خردسالان با این رده سنی انجام شده است.

نویسنده و کارگردان تئاتر «موش‌های آواز خوان» نیز درباره داستان این نمایش گفت: داستان درباره پسربچه‌ای به نام پرهام که به خاطر پرخوری و عدم رعایت بهداشت دچار دل درد می‌شود و از کنسرت مورد علاقه اش جا می‌ماند، اما موش‌ها به خاطر کار‌های غیر بهداشتی پرهام که برای آن‌ها مفید است، کنسرتی را برای او اجرا می‌کنند.

سیده معصومه زیوری با بیان اینکه نظم و بهداشت و نکات آموزشی را باید به صورت غیر مستقیم به کودکان بگوییم، افزود: این نمایش می‌خواهد به خردسالان و کودکان به طور غیرمستقیم رعایت بهداشت و نظم را آموزش دهد.

حمد مهدی کلهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فامنین نیز با بیان اینکه برنامه‌های جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان فامنین نیز اجرا می‌شود، گفت: تئاتر «بادبادک» به نویسندگی و کارگردانی محمد فرجی در این شهرستان بر روی صحنه خواهد رفت.

او با بیان اینکه نمایش «بادبادک» از امروز ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود، افزود: این نمایش در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در کتابخانه شهید مطهری، سالن شهدای گمنام بر روی سن خواهد رفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فامنین با توضیح اینکه تئاتر «بادبادک» برای رده سنی کودک است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزانی با این رده سنی انجام شده است.

نویسنده و کارگردان تئاتر «بادبادک» نیز درباره داستان این نمایش گفت: تئاتر «بادبادک» درباره یک کودک است که بادبادک خود را گم می‌کند و به دنبال آن می‌رود و در داستانی موازی پیرمرد باغبانی، داستان بادبادک خود را که سال‌ها پیش گم کرده است را می‌گوید.

محمد فرجی با اشاره به اینکه تئاتر «بادبادک» قصد دارد به کودکانی از توجه و مراقبت‌های پدر و مادر خود گله دارند، بیاموزد که این مراقبت‌ها لازم و از سر مهربانی است، یادآور شد: این نمایش می‌خواهد به کودکان بگوید که قدردان زحمات و مراقبت‌های پدر و مادر خود باشند.

حجت الاسلام طالب ترکاشوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ملایر نیز گفت: تئاتر «سیرک سیار» به کارگردانی فرزاد لباسی در شهرستان ملایر اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه نمایش‌‎ «سیرک سیار» از امروز ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی هنری اندیشه به روی سن خواهد رفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ملایر با توضیح اینکه تئاتر «سیرک سیار» برای رده سنی نوجوان است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان با این رده سنی انجام شده است.

فرزاد لباسی، کارگردان تئاتر «سیرک سیار» نیز با بیان اینکه داستان این نمایش درباره پسربچه‌ای به نام جان است که عاشق سیرک است، اما خانواده اش مخالف حضور آن در سیرک هستند، گفت: این تئاتر می‌خواهد به نوجوانان بگوید که با تلاش و کوشش می‌توانند به هدف خود برسند.

علی نورعلیئی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تویسرکان نیز گفت: تئاتر «حکایت نوادگان گنجشک اشی مشی» به کارگردانی حمید اصغری در شهرستان تویسرکان اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه نمایش‌‎ «حکایت نوادگان گنجشک اشی مشی» از امروز -شنبه ۱۸ آبان- برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی به روی سن اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تویسرکان با توضیح اینکه تئاتر «حکایت نوادگان گنجشک اشی مشی» برای رده سنی کودک و نوجوان است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان با این رده سنی انجام شده است.

حمید اصغری، کارگردان تئاتر «حکایت نوادگان گنجشک اشی مشی» نیز با بیان اینکه داستان این نمایش درباره نوادگان گنجشک اشی مشی است، یادآور شد: این نمایش موزیکال به کودکان می‌آموزد که مواظب زمین باشند و آن را آلوده نکنند.

فتح‌اله ضابطی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار نیز گفت: تئاتر «کودک و آرزو‌های بافتنی» به کارگردانی هادی لایقی در شهرستان بهار اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه نمایش‌‎ کودک و آرزو‌های بافتنی» از امروز ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی هنری آیت الله بهاری به روی سن خواهد رفت.

او با بیان اینکه تئاتر «کودک و آرزو‌های بافتنی» برای رده سنی کودک و خردسال است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزانی با این رده سنی انجام شده است.

هادی لایقی، نویسنده و کارگردان تئاتر «کودک و آرزو‌های بافتنی» نیز با بیان اینکه داستان این نمایش درباره یک خانوم و چند کلاف بافتنی است که می‌خواهند آرزوی کلاف خاکستری را که شادی برای کودکان است را بر آورده کنند، گفت: این تئاتر به کودکان، اهمییت طبیعت، همدلی و همکاری را می‌آموزد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار کودک، طبیعت، تئاتر از ۱۶ تا ۲۱ آبان  ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب


برگزاری تئاتر سیرک سیار در ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.