رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: هنرمندان اردستانی نخستین پارچه‌های بافته شده در کارگاه‌های پارچه بافی را آماده ورود به بازار فروش کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مشهدی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: هنرمندان اردستانی نخستین پارچه‌های بافته شده در کارگاه‌های پارچه بافی را آماده ورود به بازار فروش کردند.

مهدی مشهدی با بیان اینکه پارچه‌بافی از گذشته‌های دور یکی از رشته‌های فعال در این شهرستان بوده است افزود: براین اساس نخستین دوره آموزش چادر شب بافی به علاقه‌مندان این حرفه با شرکت ۳۰ هنرجو برگزار و از میان آن‌ها ۲۰ نفر موفق به قبولی در آزمون کتبی و عملی شدند.

او ادامه داد: عملیات بافت و آموزش عملی نخستین دوره هنرجویان در رشته چادر شب بافی در کارگاه مرکز فنی و حرفه‌ای شهر زواره و کارگاه خیریه شهر اردستان انجام شده است.

مهدی مشهدی با بیان اینکه قدمت هنر چادر شب بافی و پارچه بافی در منطقه اردستان بیش از ۲۵۰۰ سال است و چادر شب بافی از محصولات صادراتی اردستان بوده، گفت: این هنر پس از ۱۰ سال که از رونق افتاده بود، اکنون در شهر‌های زواره و اردستان با خرید و نصب دو دستگاه پارچه بافی احیا شده است.

او با اشاره به نوع مواد اولیه‌ای که برای چادر شب مصرف می‌شود از جنس نخ پنبه‌ای نخ و یسکوز، مواد رنگی و نشاسته است، افزود: با راه اندازی این رشته از صنایع دستی و بر اساس برنامه ریزیها، این مجموعه برای دو سال محصولات این کارگاه‌ها را پیش خرید خواهد کرد و هر دستگاه برای بار نخست نیز ۵۰ متر پارچه تولید می‌کند.

انتهای پیام/م

 

پارچه بافت های هنرمندان اردستانی؛آماده عرضه در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار