شهردار مشهد گفت: استفاده درست از شرایط بحرانی به شدت کمک دهنده است و می‌تواند منجر به اتفاقات مثبت در مدیریت شهری شود.

تبدیل وضعیت بحرانی به فرصت توسط مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در همایش روز آمار و برنامه ریزی در مشهد با تقدیر از اقدامات حوزه برنامه ریزی شهرداری مشهد، گفت: استفاده درست از شرایط بحرانی به شدت کمک دهنده است و می‌تواند منجر به اتفاقات مثبت در مدیریت شهری شود، همچنین موجب اصلاح پیش فرض‌های گذشته می‌شود و باعث می‌شود بتوانیم در مسیر درست تری گام برداریم.

او با بیان اینکه مقایسه دوره‌های مختلف مدیریت شهری از ادوار گذشته تا کنون امکان پذیر است، تصریح کرد: بر این اساس معتقدم درخشان‌ترین دوره حوزه برنامه ریزی، در دوره پنجم شورای اسلامی بوده است که از همه همکارانم در این خصوص تشکر می‌کنم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه هرچند همه چیز در حوزه برنامه ریزی سرجای خودش قرار دارد، اما یک انتقاد مهم و راهبردی هم وجود دارد، گفت: اگر انتقادات مطرح نشود، بسیاری از فرصت‌ها از دست خواهد رفت، حتی بسیاری از دستاوردهایمان نیز با چالش مواجه خواهد شد.

کلائی با تاکید بر اینکه باید از شرایط بحرانی غافل نبود و نهایت استفاده مثبت را از آن برد، افزود: ممکن است همه چیز امروز طبیعی جلوه کند، حقوق‌ها به موقع پرداخت شود و پروژه‌ها انجام و شهر به موقع رفت وروب و سایر وظایف بین بخشی نیز انجام گیرد و در میان سایر شهرداری‌های کشور پیشرو وسرآمد باشیم، اما این مسائل به معنای نبود بحران نیست، بلکه نشان دهنده توانمندی و استفاده صحیح از فرصت‌ها است.

او تصریح کرد: مدیریت برنامه ریزی باید با توجه به شرایط بحرانی، به طور دائم پیش فرض‌های خود را اصلاح و آن‌ها را تغییر دهد تا برنامه‌های شهری کم هزینه و پرفایده‌تر اجرایی شوند.

شهردار مشهد با بیان اینکه به این موضوع یقین دارم که بحران هزینه‌های ما را کاهش می‌دهد، گفت: وقتی بدانیم بحران وجود دارد، باید برنامه‌های زمان بحران را اجرا کنیم و درک این موضوع سازمان را چابک تر، عمل گرا تر، کم هزینه و پرفایده‌تر می‌کند.

کلائی ادامه داد: در مجموع معتقدم که برنامه عملیاتی شهرداری مشهد درحال حاضر ظرفیت‌های کاربردی بسیاری دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای حفاظت از سازمان استفاده کنیم.
 
انتهای پیام// ز.م
 

سخنرانی شهردار مشهد در همایش روز آمار و برنامه ریزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.