امام جمعه موقت گرگان بر لزوم حفظ وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام قربانعلی برقرار  امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان  با اشاره به ضرورت وحدت شیعه و سنی در گلستان گفت: وحدت زمینه ساز توسعه در کشور است.

او با اشاره به ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت در کشور گفت: پرهیز از تفرقه و توجه به مشترکات مذهبی زمینه وحدت و توسعه هر چه بیشتر کشور را رقم خواهد زد.

برقرار با بیان حدیثی از ائمه معصومین ادامه داد: اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‌شود.

حجت الاسلام برقرار در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۱۸ آبان روز ملی کیفیت اضافه کرد: تولید کنندگان کشور باید برای رشد اقتصادی کشور و کسب بازار‌های منطقه به تولید کالای با کیفیت اقدام کنند و از هر گونه بی تفاوتی در تولید کالای باکیفیت پرهیز کنند.

امام جمعه موقت گرگان افزود: چه کسانی جنس‌های قلابی تحویل مردم می‌دهند؟ آیا کسانی که ایمان و تقوا دارند می‌توانند چنین کاری کنند؟ طبیعی است که افراد باتقوا نمی توانند چنین کاری کنند.

برقرار ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوا الهی گفت: توجه به تقوا و زهد زمینه عزتمندی مسلمان می‌شود.

او به ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره و بیان کرد: ایشان فرمودند اگر تمام هستی را به من بدهند و از من بخواهند معصیت و نافرمانی خداوند را کنم هرگز چنین ظلمی را نخواهم کرد پس باید در هر شرایطی تقوا الهی را فراموش نکنیم.
 
منبع : مهر
انتهای پیام/ن
 
 

سخنان امام جمعه موقت گرگان در نمازجمعه

برچسب ها: نمازجمعه ، اهل سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.