نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساخت هزار واحد مسکونی در شهربابک به عنوان پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

علی اسدی نماینده مردم شهربابک در حاشیه جلسه با مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به اجرای طرح هزار واحد مسکونی در شهربابک به عنوان پایلوت در کشور اشاره کرد و گفت: این واحد‌های مسکونی برای فرهنگیان و افرادی که متقاضی دریافت مسکن هستند ساخته می‌شود.

علی اسدی با اشاره به اینکه ۳۳۰ واحد مسکونی به همت بنیاد مسکن به افراد متقاضی اختصاص داده خواهد شد، بیان داشت: ساخت ۳۳۰ واحد مسکونی دیگر به همت شرکت تعاونی فرهنگیان در دستور کار قرار دارد و ۳۳۰ واحد مسکونی نیز مشارکتی ساخته خواهد شد.

او با بیان اینکه برای اجرای این طرح در ابتدا ساخت ۳۳۰ واحد مسکونی به همت بنیاد مسکن در دست اقدام است، اظهار داشت: بعد از قرارداد‌هایی که با حضور مدیرکل با شهرداری شهربابک بسته می‌شود پروانه‌های این طرح صادر خواهد شد و پیمانکاران مربوطه ظرف هفته‌های آتی برای ساخت و ساز آن شروع به کار می‌کنند.

اسدی به گرانی وضعیت زمین و گلایه شهروندان از قیمت تمام شده واحد مسکونی در شهربابک اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های زیادی از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم که شروع ساخت این واحد‌ها در قیمت زمین تأثیرگذار است و قیمت تمام شده کاهش می یابد.

او با بیان اینکه طبق قانون سازمان ملی زمین و مسکن در شهر‌هایی که جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر دارند نمی توان واحد ویلایی ساخت، تصریح کرد: جمعیت مرکز شهرستان شهربابک نیز بالای ۲۵ هزار نفر است و شامل این قانون می‌باشد و باید واحد آپارتمانی احداث کرد، اما در شهر خورسند به دلیل وجود جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر می‌توان واحد‌های نیمه ویلایی ساخت.

انتهای پیام/ی

گلایه شهروندان از قیمت تمام شده واحد مسکونی در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.