سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از فعالیت هزار و ۲۱۷ تشکل کارگری، کارفرمایی و تعاونگران در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست با نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی، گفت: تشکل کارگری، کارفرمایی و تعاون گران به منزله بازوی توانمند حمایتی دولت و به عنوان شرکای اجتماعی مورد توجه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند.

اوافزود: همراهی، همکاری و هم افزایی دولت و تشکل‌های کارگری با رویکرد بهبود وضعیت چه از حیث اجتماعی و چه از لحاظ بهبود شرایط کسب و کار و تولید که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود می‌باشد.

اشرفی از فعالیت هزار و ۲۱۷ تشکل کارگری، کارفرمایی و تعاونگران در استان خبر داد و گفت: توانمند سازی تشکل‌ها چه به لحاظ آموزشی و چه به لحاظ استقلال فکری و عملی آنان می‌تواند موجب ارتقاء جایگاه تشکل‌های غیر دولتی در جامعه و تصمیم گیری‌های مرتبط با آنان گردد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ادامه داد: استقلال فکری به همراه تقیّد عملی به اصول در بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تعاونگران می‌تواند زمینه ساز حضور پررنگ و موثر این قشر در پیگیری و پیشبرد امور مرتبط با حوزه کارگری و سایر بخش‌های تاثیرگذار در آن گردد.

او توجه به جایگاه تشکل‌های مردمی و غیر دولتی را به عنوان حلقه واسط در تصمیم گیری‌ها حائز اهمیت دانست و افزود: واگذاری امور مردم به خودشان می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات و مسائل باشد و دولت بایستی به جنبه نظارتی در این فرایند توجه بیشتر داشته باشد.

اشرفی پیگیری مشکلات جامعه کار و تولید در حوزه کاری، پس از احصا و اعلام از سوی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را مورد تاکید قرار داد و اولویت کاری و اخلاقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان دانست.

ارتقاء جایگاه تشکلها، پیگیری مشکلات بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و واگذاری پروژه‌های استان به بخش تعاون به منظور تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد، فقدان جایگاه موثر تشکل‌ها و تغییرات مدیریتی به عنوان چالشی در سر راه جامعه کار و تولید از مهمترین مسائل و دغدغه‌های نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی حاضر در این نشست بود که سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول پیگیری تا تحقق مطالبات آنان در حوزه کاری را داد.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار