نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس از توسعه خدمات تفریحی برای گردشگران در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری بر ۳ پایه استوار است، آثار و جاذبه‌های تاریخی که در منطقه ما به‌وفور وجود دارد، فراهم آوردن شرایط برای حضور گردشگر با تأمین زیرساخت‌های موردنیاز و نیز اقامتگاه‌های مناسب.

او افزود: شوشتر در ۲ بخش آخر مشکل داشت که با تدبیر در این زمینه و با تلاش فراوانی که انجام دادیم، پارک کوهستان در گتوند در حال ساخت است و در جنت‌مکان، ترکالکی و به‌زودی در شوشتر ساحل‌سازی عظیم آغاز می‌شود و مقدمات برای تفریح همزمان ۱۰۰ هزار نفر در کنار ساحل رودخانه فراهم خواهم شد.

گیلانی بیان داشت: در مقابلِ بقعه شیخ شوشتری به مساحت ۱۱ هکتار، با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال ساحل‎سازی آغاز خواهد شد که این مهم با گرفتن مصوبات مورد نیاز و مجوز‌ها به‌زودی انجام می‎شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: شوشتر بر اساس کتاب کریشمن سابقه ۱۰ هزارساله دارد که این سابقه درخشان به دلیل آثار تاریخی بازمانده از ساسانیان و هخامنشیان است و این آثار درحال حاضر موجود هستند.

این مقام مسئول گفت: مرمت آثار تاریخی شوشتر به‌صورت کاملاً علمی باید انجام شود تا مداخله‎ای در آثار تاریخی صورت نگیرد که البته در این زمینه در شوشتر نیرو‌های متخصص و توانمندی وجود دارند که بتوانند به بهترین وجه ممکن کار‌ها را به نتیجه برسانند.

او گفت: عملکرد بندمیزان مانند سدتنظیمی گتوند است؛ وزیر نیرو قول داد که برای بندمیزان نیز که ۳۳ کیلومتر تا بندقیر مدیریت آب را در اختیار دارد، بودجه سالانه بگذارد، ولی باوجود تصویب آن، هنوز در این زمینه اقدام عملی مشاهده نشده است که امیدواریم این موضوع نیز هرچه زودتر عملی شود.

انتهای پیام/م

فراهم سازی خدمات تفریحی برای گردشگران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.