مسئول دفتر امور متولیان موقوفات استان کرمان گفت: چهار هزار و ۷۰۰ موقوفه به غیر از مساجد و تکایا در استان کرمان وجود دارد.

وجود ۴۰۰۰ موقوفه در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید آفرین، مسئول دفتر امور متولیان موقوفات استان کرمان گفت: حدود چهار هزار موقوفه به غیر از مساجد و تکایا در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ مورد دارای متولی است و در بعضی مواقع که متولی فوت می‌کند یا نسلی برای ادامه موقوفه ندارد برای انتخاب متولی جدید مدتی موقوفه بدون متولی می‌ماند.

او افزود: در شهر ماهان تعداد کم نیرو‌ها در برابر تعداد ۳۰۰ موقوفه یکی از مشکلات این اداره است که نمی‌توان به طور کامل به موقوفات رسیدگی کرد.

او بیان داشت: انگیزه وقتی خدمت باشد خداوند هم به متولی کمک می‌کند تا آن موقوفه را به خوبی اداره کند و آن چشمه جاریه تا ابد باقی بماند.

مسئول دفتر امور متولیان موقوفات استان کرمان گفت: دیدگاه اوقاف به متولیان همکاری است و در حوزه متولیان استان کرمان افرادی بالای ۵۰ سال متولی داریم که با اوقاف همکاری می‌کنند.

آفرین اظهار داشت: در استان کرمان از جنبه مسئولیت‌های متولیان تعداد افراد مختلف و متفاوت است به طوریکه شخص اول نماینده دولت متولی یکی از موقوفات است.

انتهای پیام/ح

تعدادی بالای موقوفه ها در کرمان

برچسب ها: وقف ، متولیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار