معاون استاندار لرستان گفت: برای جابجایی روستای ملاوی شهرستان پلدختر راه هایی پیش بینی شده اند که در حال بررسی هستند.

روستای ملاوی قبلا روی آب فعلا روی هوا/ جابجایی این روستای سیل زده در چه مرحله ای است ؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، گودرز امیری معاون استاندار لرستان با اشاره به جابجایی روستای ملاوی که در جریان وقوع سیلاب دچار خسارت شد، گفت: برای این روستا چهار راهکار پیشنهاد شده است.

او با بیان اینکه راهکار اول زمینی تحت عنوان اردوگاه در نظر گرفته شد و قرار شد که این زمین تفکیک و در اختیار متقاضیان قرار داده شود، عنوان کرد: این امر از سوی متقاضیان مورد قبول قرار گرفته نشد.

معاون استاندار لرستان، بیان داشت: راهکار دوم از طریق بنیاد مسکن به متقاضیان پیشنهاد شد که آن اسکان در روستایی همجوار شهر پلدختر بود که باز هم متقاضیان آن را نپذیرفتند.

امیری با بیان اینکه راهکار سوم، محاسبه میانگین بهای زمین خریداری شده برای سایر سیل زدگان و اختصاص آن به صورت نقدی در اختیار آسیب دیدگان بود تا هر جایی که خودشان صلاح می‌دانستند زمین خریداری کنند، گفت: راهکار دیگری که خود اهالی روستا پیشنهاد دادند اختصاص زمینی در حریم شهر پلدختر به آن‌ها بود، که این امر مراحل قانونی دارد و باید در کارگروه‌های متعدد مطرح و تصویب شود که آن هم طرح شد و باید دید نتیجه بررسی‌ها چه خواهد بود.

او عنوان کرد: ما روی این چهار راهکار هنوز متمرکز هستیم، راهکار چهارم مقداری زمانبر است و به لحاظ قانون و مراحل تصویب و ابلاغ مشکل به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/م

وضعیت روستاهای سیل زده پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نصیری
۱۶:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
من از اهالی روستای ملاوی هستم یکسال از سیل گذشت ولی هنوز بلاتکلیف و در خانه های ویران زندگی میکنیم
Canada
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
کلا باید روستا یا شهری که در مسیل سیل بر پا شدند .خراب شوند و به جای دیگه ای کوچ داده شوند .البته با رضایت کل و مشوره باهاشون تا به نتیجه برسد .اینشالله