کارشناس واحد باروری مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: طرح مطالعاتی سنجش شیوع ناباروری روز پنجشنبه با هدف جمع‌آری آمار و علل این پدیده در این استان آغاز شد.

طرح مطالعاتی سنجش شیوع ناباروری در استان مرکزی آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اکرم احمدلو، کارشناس واحد باروری مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه طرح سنجش شیوع ناباروری همزمان با سراسر کشور از امروز تا پایان آذرماه در شهرستان‌های اراک، تفرش، کمیجان و زرندیه انجام می‌شود گفت: این طرح به‌صورت پرسشگری و نمونه‌گیری تصادفی صورت می‌گیرد و نتایج آن به‌منظور مداخله‌های هدفمند و سوگیری موثر در امور پیشگیرانه و آموزش‌های بهداشتی با اهمیت است.

احمدلو اضافه کرد:ارتقا، بالندگی و جوانی جمعیت با حفظ سلامت مادر و نوزاد، افزایش نرخ باروری و پیشگیری از نابارورید در سیاست‌های جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده وجود دارد.

کارشناس واحد باروری مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: در برنامه دهم از راهبردهای تحول سلامت نیز تمرکز بر سیاست‌های جمعیتی سالن و درمان ناباروری گنجانده شده و این مهم از موضوعات اولویت‌دار در حوزه بهداشت و درمان است.

او در ادامه گفت: آمار علمی و درستی از وضعیت ناباروری و علل دخیل در آن در سطح کشور وجود ندارد و طرح مذکور می‌کوشد این نقیصه را جبران کند.

او افزود: این طرح از سوی موسسه ملی تحقیقات سلامت تهیه و تصویب شده و اجرای ان در بازه زمانی مذکور به استان‌ها سپرده شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
پرونده های رویان و سینا و بیمارستان امیر المومنین رو نگاه کنید هم بد نیست