در این بسته دانستنی تحصیلی شما را با یکی از راحت‌ترین روش‌های ثبت اطلاعات درسی در حافظه بلند مدت آشنا می کنیم.

ایزدخواه / تاریخچه جالب اختراع کارت مطالعه / ساده‌ترین راهکار برای يادگيری مطالب درسی چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۱۸۰۵ به دلیل گران بودن کاغذ، هر دانش‌آموزی قادر به خرید آن نبود و بهترین روش برای صرفه‌جویی در خرید کاغذ، آموزش گروهی بود.

در آن زمان افرادی شروع به آموزش دادن به کودکان فقیر کردند اما به دلیل فقر و ناتوانی این دانش‌آموزان در تهیه کاغذ، فلش کارت که کوچک‌تر و به صرفه‌تر از کاغذهای بزرگ معمولی بود، وارد فرآیند آموزش شد و در آن دوران به این کارت‌ها، کارت مطالعه می‌گفتند.

فلش کارت دقیقا برای چه کاری استفاده می شود؟

فرمول‌ها، واژگان، تاریخ رویدادها و همه چیزهایی را که به حالت سوال و جواب است می‌توان با وارد کردن آن در فلش کارت در دسترس بیشتر و راحت‌تری قرار داد.

استفاده آسان‌تر آن به طور مثال در مترو، اتوبوس، تاكسی، مهمانی، منزل و غیره از کمترین مزایای آن است.

 چند نوع فلش کارت داریم؟

از نظر محتوایی فلش کارت‌ها ۴ نوع‌اند.

نوع اول:

یک سمت فلش کارت سوال و طرف دیگر آن جواب است به طور مثال فلش کارت‌های درس دینی، ادبیات و غیره می‌توان اشاره کرد.

نوع دوم:

روی یک سمت کارت آموزش دروس به صورت مختصر و نکته‌ای آمده است و در سمت دیگر سوال و پاسخ تشریحی مرتبط نوشته شده است به طور مثال دروس عربی و ریاضی و فیزیک.

نوع سوم:

پشت و روی فلش کارت کاملاً خلاصه درس و مطالب مهم درسی نوشته شده است به طور مثال درس زیست شناسی.

نوع چهارم:

این نوع اغلب برای مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه است که در یک روی فلش کارت اشکال و تصاویر کشیده شده و در روی دیگر آن توضیح آن اشکال نوشته می‌شود.

 چگونه خودمان فلش کارت بسازیم؟

تمام وسایلی که نیاز دارید تنها کتاب، ماژیک، خودکار و مقوا یا کاغذ است. حالا با سلیقه خود شروع به برش مقواهای هم اندازه به تعداد دلخواه کنید و بعد از تشخیص نوع فلش مورد نیازتان، اقدام به وارد کردن و نوشتن اطلاعات کتاب در آنها کنید.

 چند نکته درباره استفاده بهتر از فلش کارت‌ها

مطالعه فلش کارت‌ها: مطالعه کارت هایتان نیاز به زمان از قبل تعیین شده ندارند. کافی است همیشه همراهتان باشند و در مواقعی که مثل زمان انتظار برای آمدن اتوبوس آنها را دوره کنید.

تقلب ممنوع: برای افزایش قدرت حافظه‌تان در نگهداری اطلاعات، ترجیحاً از نگاه کردن فوری و بدون تأمل به پشت کارت‌هایتان برای دیدن جواب‌ها اجتناب کنید.

کمک گرفتن از اطرافیان: می‌توانید از دوستتان بخواهید سوالات را از شما بپرسد و از شما امتحان شفاهی بگیرد تا پاسخ‌ها را بدون دسترسی به آنها بیان کنید و در حافظه‌تان ثبت کنید.

دور ریختن فلش کارت‌ها ممنوع: تا زمانی که اطمینان حاصل نکردید که تمام و کمال، محتوا و مطالب فلش کارت ها را یاد گرفتید یا خیر آنها را دور نیندازید.

فلش کارت های مهم را مشخص کنید: فرمول ها و مطالب فلش کارت های مهم را رنگی یا هایلایت کنید.

تمیزی فلش کارت را جدی بگیرید: بهتر است از خودکار یا ماژیکی استفاده کنید که  فلش کارتتان را لکه دار نکند و یا از آن طرف کاغذ جوهرش مشخص نباشد.

کوتاه و شفاف بنویسید: کوتاه و مختصر نویسی در سوال و جواب‌ها، رغبت شما را در مطالعه بیشتر می کند.

خلاقیت به خرج دهید: استفاده از رنگ‌های مختلف در نوشتن فلش کارت‌ها، حس و حال و انگیزه بیشتر و بهتری برای مطالعه چند باره آن به شما می‌دهد.

انتهای پیام/

استفاده از فلش کارت راهی برای علاقه مند شدن به درس‌های تکراری و پرحجم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آزام
۰۹:۴۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام من همیشه دانستنی تحصیلی های شمارا می خوانم خیلی ممنون استفاده میکنم دم شما گرم
آخرین اخبار