پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی وساخت نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک 20 کیلوواتی در این دانشگاه شدند. بهینه سازی در مصرف انرژی ، کاهش هزینه و استفاده از انرژی پاک از مهمترین مزایای اجرای این طرح است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مراحل اجرایی طرح شامل آنالیز سایت، تهیه قطعات اصلی ، طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی با بهره گیری از محققان دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر و باپشتیبانی این دانشگاه اجرا شده است.

همدانی گلشن مدت طراحی و ساخت این نیروگاه خورشیدی را حدود چهار ماه اعلام کرد و گفت: این نیروگاه باحمایت کمیته انژری های نو معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اسلامی طراحی و ساخته شد.

وی شرایط مناسب جوی کشور و استان اصفهان را برای بهره مندی از نیروگاه های خورشیدی فوتوولتائیک مناسبت دانست و افزود:با توجه به اینکه افزایش دما تاثیر منفی بر بازده این نوع نیروگاه ها دارد، محاسبات تایید شده نشان می دهد استانها و شهرهای مرکزی ایران از جمله اصفهان، یزد و کاشان به دلیل هوای معتدل تر نسبت به استانهای جنوبی و برخورداری از میزان تابش بیشتر نسبت به استان­های شمالی، از بهترین نقاط کشور برای سرمایه گذاری در زمینه­ نیروگاه های خورشیدی فتوولتائیک است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به استفاده از پانلهای خورشیدی ساخت 2 شرکت ایرانی در اجرای این طرح اشاره کردو گفت: پس از یک دوره آزمایش یکساله و جمع آوری داده های سامانه خورشیدی اصفهان، این نیروگاه به دست متخصصان دانشگاه صنعتی اصفهان بومی سازی شد.  همدانی گلشن افزود: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای آموزش دانشجویان متخصص در زمینه انرژیهای تجدید پذیر، امکان ارایه دوره های کوتاه مدت برای آشنایی عملی متخصصان و مهندسان مجرب بخش خصوصی نیز فراهم شد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.