مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی گفت: هدف از احیا بنا‌های تاریخی حفظ میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هادی میرزائی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، در حاشیه افتتاحیه جشنواره انار تفت، با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این صندوق نگهداری و حفظ بنا‌های تاریخی برای نسل آینده کشور است، گفت: امروز یکی از این بناه‌ها که به بهترین شکل احیا شده، میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی در شهرستان تفت است.

او جشنواره‌ها را رویدادی مهم برای توسعه گردشگری در استان یزد عنوان کرد و افزود: باغ صدری تفت که سال‌ها به عنوان یک بنای آسیب دیده از ماهیت خود فاصله گرفته بود امروز میزبان مردم یزد و کشور است که برای بازدید از جشنواره انار به این مکان آمده اند.

میرزائی با اشاره به اینکه برگزای جشنواره‌ها در اماکن تاریخی اهمیت آن را دو چندان می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در میراث فرهنگی استان یزد شاهد بهره برداری از خانه‌های تاریخی بلا استفاده دیگری مانند باغ صدری باشیم.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی افزود: صنعت گردشگری در استان یزد جایگاه بسیار خوبی دارد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌توانیم شاهد رونق بیشتری در این صنعت باشیم.

انتهای پیام/ی

 بنا‌های تاریخی را  برای نسل آینده حفظ کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار