رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‎بینی می‎شود امسال ۴۷ تا ۵۰ هزار تن محصول انار برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عبدالرضا بازدار  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‎بینی می‎شود امسال ۴۷ تا ۵۰ هزار تن محصول از سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انار برداشت شود.

بازدار روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از ظرفیت‌های لرستان به لحاظ کمی و کیفی تولید محصولات باغی است که با اقدامات موثر از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و توجه باغداران به توصیه‌های فنی کارشناسان بهره برداری بهینه از این ظرفیت صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: سطح زیر کشت انار لرستان بیش از سه هزار و ۴۰۰ هکتار می‌باشد که ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار آن مثمر و بارور شده و مابقی نیز سال‌های آینده به ظرفیت تولید استان اضافه می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان متوسط عملکرد باغات انارلرستان را ۱۸ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: انار به لحاظ اقتصادی، امنیت غذایی و تنوع تولید یکی از زیر بخش‌های مهم کشاورزی استان و یک محصول شناخته شده در کشور است.

بازدار افزود: این استان به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید انار دارای رتبه نهم کشور است و از بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و تجار انتظار می‌رود جهت بسته بندی، برندسازی و صادرات این محصول به نام لرستان همکاری موثرتری داشته باشند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره انار لرستان در سال‌های گذشته بیان کرد: هیچگونه محدودیتی در راستای کمک و اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران در این بخش وجود ندارد.

سالانه ۳۰۷هزارتن میوه از سطح ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات لرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ر

پیش‎ بینی برداشت ۵۰ هزار تن انار از باغات لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.