رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به گام‌ چهارم برجامی ایران، تهران را به خروج از برجام متهم کرد و گفت در هفته‌های آتی ایران تحت فشار قرار خواهد گرفت.

مکرون: باید ایران را تحت فشار قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت باید ایران را برای بازگشت به محدودیت‌های توافق هسته‌ای تحت فشار قرار داد.

او در یک سخنرانی در سفارت پاریس در پکن، به تبعات فروپاشی برجام پرداخت و گفت اولویت نخست باید تلاش برای کاهش تنش باشد و مقام‌های چینی هم با او در این مورد هم‌نظر بوده‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «تصمیم به از سرگیری غنی‌سازی اشتباه است. با وجود تغییر سیاست آمریکا [خروج واشنگتن از برجام] اروپایی‌ها توانستند برای پانزده ماه برجام را حفظ کنند».

وی در ادامه گفت: «در هفته‌های آینده اعمال فشار به ایران بیشتر خواهد شد، تا تهران به چارچوب بازگردانده شود و تحریم‌های مشخصی کاهش یابد و بتوان موازنه بهتری را احیا کرد».

مکرون در ادامه ایران را به خروج از برجام متهم کرد و گفت: «به طور کلی، آغاز این رویکرد [خروج از توافق] با ما نبوده و آمریکا و ایران بودند که تصمیم گرفتند از آن خارج شوند. باید توافق هسته‌ای را بر اساس بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت و همچنین در ارتباط با موشک‌های بالستیک و ثبات منطقه‌ای بازسازی کنیم و دو سال است که به دنبال این اقدام هستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: آینده برجام امری است که دو امضاکننده اصلی آن (ایران و آمریکا) باید در مورد آن تصمیم بگیرند. در گفت‌وگویی که بزودی با ترامپ خواهم داشت می‌گویم که آمریکا و ایران باید دستور کاری مبتنی بر اعتماد در پیش گرفته و اقداماتی در این زمینه انجام دهند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
خب تعهداتون رو انجام بدين تا ما هم تعهداتمون رو انجام بديم از قديمم گفتن چيزي كه عوض داره گله نداره ضمنا مگه برجام فقط مال ما و آمريكاست و شماها مگه امضاش نكردين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
مگه جنابعالی تا حال داشتید چه غلطی میکردید
آخرین اخبار