نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مقابله با حاکمان جور و تلاش برای معرفی اسلام ناب محمدی به مردم از اهداف اصلی و مشترک همه امامان بوده است.

ظلم‌ستیزی و معرفی اسلام ناب محمدی به مردم هدف اصلی و مشترک همه امامانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی گفت: پیروی از امامان بدین معنا است که باید دید امامان معصوم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی چگونه عمل کرده‌اند.

او تصریح کرد: آشنایی با سیره ائمه اطهار هدف اصلی از برگزاری مراسم‌های عزاداری امامان معصوم است.

امام جمعه مشهد گفت: امام هادی و امام عسکری علیهم السلام در شرایط خفقان شدیدی زندگی می‌کردند و در چنین شرایطی آگاه کردن مردم و زمینه سازی برای امامت امام عصر و دوران غیبت از مهمترین رسالت‌های این دو امام همام است.
 

عصر امام حسن عسکری (ع) عصر بسترسازی برای غیبت امام زمان (عج)

آیت الله علم الهدی افزود: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) از دشوارترین دوره‌ها در طول زندگانی ائمه (ع) بود، چرا که در آن زمان هم خود حضرت و هم پیروانشان به طور بی‌سابقه با محدودیت سیاسی و اجتماعی مواجه شدند، تا آنجا که در هنگام حضور حضرت در زندان هم، جاسوسانی از ایشان مراقبت می‌کردند.

او تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود تمام محدودیت‌های دستگاه عباسی و کنترل‌های امنیتی که آن‌ها بر زندگی امام اعمال می‌کردند، مجموعه فعالیت‌های سری و سیاسی را رهبری می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امام یازدهم (ع) در دوران اندک امامت در اسارت و شرایط سخت، رسالت خویش را برای هدایت مردم و بسترسازی برای غیبت امام زمان (عج) به انجام رساند.

آیت الله علم الهدی افزود: از آنجا که غایب شدن امام و رهبر هر جامعه‌ای یک حادثه بسیار سخت و غیرقابل تحمل است، از همان ابتدا پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرات معصومین (ع) سعی داشتند موضوع مهم غیبت را برای شیعیان و پیروان خود تبیین کنند، اما این موضوع مهم در عصر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) به طور جدی و ویژه‌ای دنبال شد و در نتیجه جامعه اسلامی با فرهنگ انتظار بیشتر آشنا شدند.

او با بیان اینکه سیاست‌های امام یازدهم جریان امامت را در بدنه اسلام نهادینه کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه امام حسن عسکری (ع) تحت سخت‌ترین برنامه‌های اطلاعاتی دستگاه حکومت عباسی قرار داشت، ولی با وجود همه آن فشار‌ها و خفقان سیاسی و اجتماعی شاگردانی تربیت کرده بود که در نشر معارف اسلامی و شیعی نقش مهمی را ایفا کردند.

مداحی و مرثیه سرایی و عزاداری از برنامه‌های سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم رضوی بود.
 
انتهای پیام/ ز.م
 

سخنرانی امام جمعه مشهد در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.