فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: بیش از ۱۲ هکتار از عرصه‌های ملّی و مراتع استان یزد در شش ماهه نخست امسال طعمه حریق شد.

سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در شش ماهه‌ نخست امسال، ۱۰ فقره آتش سوزی در استان یزد به وقوع پیوست که طی آن ۱۲ هکتار و ۴۳۰ متر از عرصه‌های ملّی و مراتع در آتش سوخت.

او با اشاره به اینکه عرصه‌های ملّی و مراتع شهرستان‌های بافق و مهریز، بیشتر از سایر شهرستان طعمه حریق شده اند، افزود: در این مدت، در شهرستان بافق سه فقره آتش سوزی به مساحت پنج هکتار و ۸۰۰ متر، در شهرستان مهریز دو فقره آتش سوزی به مساحت سه هکتار و ۶۰ متر و در شهرستان بهاباد یک فقره آتش سوزی به مساحت سه هکتار، به ثبت رسیده است.

سرهنگ مختومی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون، ۳۲۰ متر از مراتع شهرستان خاتم و ۲۵۰ هکتار از مراتع و عرصه‌های طبیعی شهرستان تفت طمعه آتش شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد افزود: آتش سوزی‌های مذکور به کمک نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، نیرو‌های محیط زیست، همیاران طبیعت و نیرو‌های محلی مهار شد.

او تصریح کرد: در این مدت نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، بیش از ۸۲ هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان اراضی ملی آزاد کردند.

سرهنگ مختومی در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تصرف، تخریب، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/‌ی

دوازده هکتار از عرصه‌های ملّی و مراتع یزد طعمه حریق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.