مدیرمرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد گفت: برنامه تشخیص زودرس و بهبود بیماران دیابتی گامی بلند در مبارزه با این بیماری است.

 سید محمد رضا آقایی  مدیرمرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد در گفت گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از برگزاری برنامه تشخیص زودرس و بهبود بیماران دیابتی در استان خبر داد و گفت: برنامه سازمان‌ها با هدف ارتقای آگاهی، کنترل عوارض و درمان مناسب برای بیماران دیابتی در نظر گرفته شده است که با تایید و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و کارگروه برنامه در اختیار استاندار یزد قرار می‌گیرد و در کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده تایید می‌شود.

او افزود: برنامه تشخیص زودرس و بهبود بیماران دیابتی بعد از تایید سازمان ها در مرکز دیابت و همه مراکز بهداشتی درمانی و کلینیک‌های دیابت و  بیمارستان‌ها در یزد برگزار می‌شود.

 آقایی ادامه داد: سند دیابت استان یزد روز ملی سلامت با حضور وزیر بهداشت نوشته و تایید شد در سند دیابت برای هر سازمان برنامه عملیاتی و اجرایی و با هدف  پیشگیری، درمان و غربالگری بیماران دیابتی در سال ۹۸ برنامه ریزی شده است.

او افزود: کلینیک دیابت دربیمارستان‌های دولتی و خصوصی  دایر است و در مراکز بهداشتی و درمانی بیماران دیابتی غربالگری می شوند.

مدیرمرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد با تاکید بر افزایش سطح آگاهی مردم در مورد بیماری دیابت، گفت:  ۴ گروه مورد نظر در دیابت شامل: گروه اول کنترل عوارض در بیماران دیابتی و پیشگیری از دیابت، گروه دوم دیابت بارداری، گروه سوم دیابت نوع ۱ که دیابت نوجوانان و جوانان نامیده شده و گروه چهارم افراد پیش دیابتی هستند.

او با بیان اینکه غربالگری و مشاوره دیابت رایگان است، گفت: در هفته دیابت کمپین‌ها و جلسات آموزشی تشکیل می‌شود.

در هر شبانه روز ۲۷ نفر در یزد به  بیماری مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/ی

برنامه تشخیص زودرس بیماران دیابتی در یزد اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار