نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد بدون اعمال تحریم نمی‌توان ایران را پای میز مذاکره آورد.

ادعای برایان هوک: تنها با اعمال تحریم می‌توان با ایران مذاکره کرد/ فشار ما از مقاومت ایران بیشتر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با پایگاه پلاتز، مدعی شد بدون تحریم‌ها نمی‌توان ایران را پای میز مذاکره آورد. 

وی در اظهاراتی واهی مدعی شد اطمینان داریم که راهبردی صحیح برای محروم کردن ایران از درآمدهای مورد نیازش در پیش گرفته‌ایم.

هوک در ادامه گفت: لازم است ما این تحریم‌ها را ایجاد کنیم تا آنها را برای بازگشتن به میز مذاکره مجاب کرده و تحت فشار قرار دهیم. این کار بدون در پیش گرفتن این سیاست غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد دولت این کشور به دنبال کاستن از تحریم‌های اعمال‌شده علیه صادرات نفت خام ایران، در ازای دریافت امتیاز از چین نیست.

هوک گفت: ایالات متحده قصد ندارد تا زمان دستیابی به توافقی نهایی با ایران، تحریم‌ها علیه ایران را کاهش  دهد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد از زمان اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران در یک سال پیش و پایان صدور معافیت‌های تحریمی برای خریداران نفت ایران، سوریه به تنها خریدار نفت خام ایران تبدیل شده است و ما هر کاری که بتوانیم برای مختل کردن و جلوگیری از انتقال نفت انجام می دهیم.

وی تاکید کرد ترامپ عجله‌ای برای اتمام تحریم‌ها علیه ایران ندارد. ما فکر می‌کنیم فشار ما از مقاومت آن‌ها بیشتر است.

برایان هوک مدعی شد دولت آمریکا به درستی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۹ عرضه نفت خام از تقاضای آن پیشی گرفته و از تأثیر خروج نفت خام ایران روی بازار نفت کم خواهد شد.  ما امنیت ملی و اهداف اقتصادی خودمان را کاملاً به دقت و با موفقیت موازنه کردیم. از اینکه توانستیم صادرات نفت ایران را دچار فروپاشی کنیم و بازاری با ثبات با عرضه مکفی نفت داریم، خرسندیم.

برایان هوک علاوه بر این گزارش‌ها درباره برنامه‌های کشورهای اروپایی برای مبادله با ایران با ارز یورو به جای دلار را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت: نقش آمریکا در اقتصاد دنیا باعث می‌شود انجام مبادلات مهم در خارج از دامنه تحریم‌های ما بسیار دشوار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
و 10 روز بعد این خبر دولت از کسری بودجه شدید خبر داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
یک ریال بده به همین خیال باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار