امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به آثار مثبت مطالعه در زندگی، جایگاه والای کتاب در تنوع رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله حسن عاملی، امام جمعه اردبیل امروز در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با توجه به نقش بی بدیل مطالعه در ارتقای زندگی فردی و اجتماعی افراد، نباید جایگاه کتاب در تنوع ابزارهای فرهنگی و فضای مجازی نادیده گرفته شود.

او افزود: در مناطق مختلف استان اردبیل نیازمند تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها هستیم تا زیرساخت‌های مورد نیاز در چنین بخش‌هایی ارتقا یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: برای فراگیرسازی کتاب در بین آحاد مردم باید خانواده‌ها از خود شروع کرده و برای مأنوس سازی فرزندان خود با مطالعه پیش قدم شوند.

عاملی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از هر مقطع دیگری نیازمند ارتقای آگاهی جامعه هستیم، افزود: کارکرد مثبت کتاب نباید در خانواده و یا مدارس کمرنگ شود.

او گفت: برخی از خانواده‌ها هزینه گذاری برای دیگر مصارف غیرضروری را در اولویت خود قرار داده و به بسته‌های فرهنگی و خرید کتاب توجه نمی‌کنند و نیازمند اصلاح در چنین نگرش‌هایی هستیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه غفلت از مطالعه و کتاب آسیب‌های زیادی را به جامعه تحمیل خواهد کرد افزود: لازم است تا تمامی نهادهای فرهنگی و اجرایی دست در دست هم برای ارتقای فرهنگ و بالا بردن سرانه مطالعه استان در تلاش باشند.

انتهای پیام/ع

کارکرد مثبت کتاب نباید در خانواده و یا مدارس کمرنگ شود

 

برچسب ها: کتاب ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.