ضیاییان گفت: امروز در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش های شرقی هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

 

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی، امروز در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش های شرقی هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شرق و جنوب شرق بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی ساعات همراه با گرد و خاک را خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه تا اواسط هفته آینده در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور جو آرام و پایدار خواهد بود، بیان کرد: براین اساس در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج شنبه در جنوب خوزستان، بوشهر، غرب فارس و شمال خلیج فارس و طی روزهای جمعه و شنبه در جنوب خوزستان، بوشهر، فارس، غرب هرمزگان و مناطقی از گرگان احتمال رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد وجود دارد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی آسمان صاف برای اغلب مناطق کشور/دمای پایتخت کاهش می یابد


وی با بیان اینکه تا پایان هفته ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی و شرقی کشور حاکم خواهد بود، گفت: بنابر بولتن های هواشناسی، فردا در شمال شرقی احتمال افت نسبی دما وجود دارد.

ضیاییان با اشاره به اینکه تا پایان هفته پدیده خاصی برای تهران پیش بینی نمی شود، بیان کرد: تا پایان هفته کاهش محسوس دما برای تهران پیش بینی نمی شود.

این مقام مسئول در پایان بارش باران در اغلب استان های کشور در آبان را بیش از نرمال پیش بینی کرد و گفت: این در حالی است که بنابر بولتن های هواشناسی، بارش باران برای آذر نرمال پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

جوی آرام و پایدار در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار