توافقنامه ساماندهی کشف‌ رود در نشست کارگروه احیای این رودخانه، به امضاء رسید.

تفاهم نامه احیای کشف رود به امضا رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست کارگروه احیای رودخانه کشف رود، هدف از انعتقاد توافقنامه ساماندهی این رودخانه را رفع هرچه سریعتر معضلات مبتلابه این حوزه اعلام کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی امضاءکننده توافقنامه، شاهد اجرای عملیات اصلاح وضعیت و ساماندهی مطلوب کشف‌رود باشیم تا سلامت، امنیت خاطر و همچنین اشتغال مردم در این حوزه حفظ شده و محیط زیست مورد صیانت قرار گیرد.

او ادامه داد: می‌بایست همزمان با ساماندهی کشف‌رود، اشتغال جایگزین و یا تغییر الگوی کشت کشاورزی برای ساکنان محلی محدوده این رودخانه در نظر گرفته و پیش‌بینی شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: از این پس به منظور پیگیری نحوه اجرای توافقنامه ساماندهی کشف‌ رود توسط دستگاه‌های متولی باید هر ماه نشست کارگروه ساماندهی با ارائه گزارش کار از سوی ارگان‌های دخیل برگزار شود.
 

آبیاری زمین‌های کشاورزی در اطراف کشف‌رود با آب آلوده

 

غلامعلی صادقی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی هم در این نشست بر اهمیت رسیدگی به معضلات حوزه کشف‌رود به منظور تامین سلامت و بهداشت عموم مردم تاکید وگفت: تاکنون در این چارچوب برای آزادسازی بستر و حریم کشف‌رود اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های متولی صورت گرفته است.

او ادامه داد: امیدواریم در دور جدید ساماندهی کشف‌رود با مجری گری شهرداری مشهد تعهدات مورد توافق همه دستگاه‌های امضاکننده توافقنامه ساماندهی این رودخانه به طور کامل اجرا شود.

توافقنامه ۱۳ ماده‌ای ساماندهی کشف‌رود با قبول تعهدات، میان اداره‌کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت‌های آب منطقه‌ای و شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و فرمانداری مشهد و شهرداری این کلانشهر منعقد شده است.

ظرف دو دهه اخیر کشف‌رود بخاطر تجاوز به حریم محیطی و بی‌اعتنایی نسبت به آن، سرازیر شدن فاضلاب‌های آلوده صنعتی، کارگاه‌های محلی و خانگی به بستر رود دستخوش تغییرات ویرانگر زیست محیطی شده است؛ آبیاری زمین‌های کشاورزی واقع در اطراف کشف‌رود با آب آلوده از معضلات بهداشتی آن محدوده است.

انتهای پیام//ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.