ملکی گفت:هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۶ تا ۸۸ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت در هفته‌های اخیر ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است، افزود: عرضه کافی دام و کنترل مرز‌ها در خروج غیر قانونی دلیل اصلی افت قیمت گوشت در بازار به شمار می‌رود.

ملکی در واکنش به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر انباشتگی دام در واحد‌ها و ازدیاد عرضه بیان کرد: با توجه به جلوگیری از قاچاق دام از مرز‌های کشور، میزان کنونی عرضه تنها جوابگوی بازار داخل است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: افرادی که مسئله ازدحام دام در کشور را مطرح می‌کنند، تنها به دنبال آزاد شدن صادرات هستند، در حالیکه تحقق این امر همانند گذشته به سبب کمبود در بازار منجر به نوسان قیمت می‌شود.


بیشتر بخوانید: قاچاق دام محدود شد/کاهش ۱۰ هزار تومانی نرخ گوشت قرمز در بازار


وی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۳۹ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو دام نسبت به یک ماه اخیر ۷ تا ۸ هزار تومان در بازار کاهش داشته که با استمرار روند جلوگیری از قاچاق دام و ازدیاد عرضه پیش بینی می‌شود که روند افت قیمت در بازار استمرار یابد.

ملکی درباره اینکه آیا کاهش قیمت گوشت ادامه خواهد یافت، بیان کرد: با استمرار روند جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور، احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات، مرز‌های کشور به نحو مطلوبی در حال کنترل هستند که این امر در کنار تثبیت قیمت دلار موجب شده انگیزه قاچاق دام از قاچاقچیان سلب شود.

انتهای پیام/

انباشتگی دام در کشور صحت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
لطفا از این آقا سوال کنید که می دونند قیمت تمام شده دام سنگین در کشور 32 هزار تومان است . این آقا فقط داره حمایت از قصاب ها و دلالها می کنه زیرا در شرایط فعلی به اندازه ای داخل دامداری ها گوساله چاق وجود داره که دلالها به قیمت پایین تر از هزینه تولید اون را از دامدار بدبخت خرید می کنند . با وجود مفت خری دام توسط قصابها و دلالها دوباره داخل بازار قیمت گوشت بالا است . این اقایون دام سنگین را به نرخ 27 هزار تومان هم حاضر نیستند از دامدار خرید کنند . اگر همین 27 هم خرید کنند ، قیمت گوشت باید داخل بازار حد اکثر 60 هزار تومان باشه ولی این اقایان قیمت گوشت را پایین نمی اورند . تولید کننده ها یکی پس از دیگری دارن ورشکسته می شوند ولی این اقایان دارن از اب گلالود برای خودشان ماهی می گیرند. تولید کننده باید حداقل یک سال از یک دام نگهداری کنه که دام برای فروش اماده بشه و اخرش هم باید با ضرر بفروشش ولی این اقایان (دلالها و قصاب ها ) روی یک گوساله طی یک روز 30 تا 40 درصد سود می کنند . دولت باید خودش وارد عمل بشه و همانند مرغداری ها دام ها را از دامداران خریداری کنه و یا اجازه صادرات اون را بده وگرنه این صنف هم همانند اصنافی که یه زمانی کشور پتانسیل تولید اون را داشت ولی حالا وارد کننده اون کالا شده از بین می رود. در سالی که مقام معظم رهبری می فرمایند باید از تولید حمایت کنید این اقایان دارند سنگ دلالها و وارد کننده ها را به سینه می زنند . تولید گوشت به اندازه ای داخل کشور طی یک سال گذشته زیاد شده که دیگه نیازی به واردات نیست ولی این اقایان مرتب می گویند گوشت داخل کشور نیست و باید واردات را بیشتر کرد . قوه قضاییه باید وارد عمل بشه و جلوی اینها را بگیره اینها علاقه به واردات گوشت تاریخ گذشته دارند که بیارن به مردم بفروشند.
آخرین اخبار