معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی و دامپروری کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محسن مصطفایی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی و دامپروری کشور است و قطعا در مواقع غیر منتظره تهدیدات گوناگونی ممکن است این بخش را تهدید کند که از هم اکنون اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از خروج دام‌های مولد و جلوگیری از شیوع آفات و امراض دامی اندیشیده شده است.

او افزود: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: ما آمادگی هرگونه اقدامی را در خصوص تهدیدات احتمالی که بخش کشاورزی را به چالش می‌کشاند داریم.

مصطفایی بیان کرد: از سوی دیگر حفاظت و نگهداری از بذور انواع محصولات کشاورزی نیز مقوله‌ای بسیار مهم است که تمهیدات لازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است.

او افزود: یکی از مهمترین خطراتی که به هنگام بروز بحران می‌تواند بخش کشاورزی استان را تهدید کند قطع کامل جریان برق شهری وصنعتی است که قطعا کلیه صنایع تبدیلی و تکمیلی را با رکود کامل مواجه خواهد ساخت از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا با استفاده از ژنراتور‌ها بتوانیم جایگزین خوبی را برای برق در مواقع اضطراری در این واحد‌ها مستقر نمائیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از مواردی که در مواقع اضطراری بر روی آن‌ها برنامه ریزی شده است چاه‌های عمیق و نیمه عمیق کشاورزی است که در راستای اجرای سیاست‌های وزارت متبوع برقرار شده اند که از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا ژنراتور‌های مستقر در چاه‌های کشاورزی دوگانه سوز شوند و یا اینکه از ژنراتور‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/ح

حفاظت و نگهداری از بذور انواع محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.