مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۸۲۰۰ قلاده سگ صاحبدار در آذربایجان غربی در مقابل بیماری هاری واکسینه شده اند.

کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از کنترل بیماری مشترک هاری در جمعیت سگ‌ها در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحبدار با همکاری بخش دولتی و غیر دولتی مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند.
 
او با بیان اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون می‌باشد گفت در همین راستا از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تعداد ۸۲۹۲ قلاده سگ صاحب دار در مقابل این بیماری ایمن سازی شدند.
 
داهیم تاکید بر اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است، افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با این بیماری، حین عملیات واکسیناسیون آموزش‌های چهره به چهره در زمینه بیماری هاری، راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آن‌ها ارائه شد.
 
او با اشاره به اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم شود، گفت: پیشگیری از بیماری هاری در کشور ما به عنوان یک اولویت مهم در بین بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان است، زیرا در صورت ظهور علائم هاری، درمان امکان ندارد.
 
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده گذاری قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/م
 

بیماری هاری در بین جمعیت سگ‌های استان کنترل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.