مدیر کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تولیدات استان بایستی در سطح استاندارد‌های ملی و جهانی باشد .

تولیدات استان بایستی در سطح استاندارد‌های ملی و جهانی باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  امین زاده  مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد  با بیان اینکه صنعت استان در دهه ۴۰ در کشور پایه گذاری شد و پایه آن به درستی پایه نهاده شده است گفت: اعتقاد داریم بحث استاندارد و رعایت آن یکی از ارکان ورود به بازار‌های جهانی و نیز کیفیت محصولات است که بایستی رعایت شود.

او ادامه داد: تولیدات ما در استان بایستی در سطح استاندارد‌های ملی و جهانی باشد تا بتوانیم در بازار‌های بین‌المللی ورود داشته باشیم، همچنین از تولید کنندگان عزیز می‌خواهیم از وجود شرکت‌های دانش بنیان در تولید محصولات خود استفاده کنند چرا که در نهادینه کردن صادرات استان بهتر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت کشور  نیز در این مراسم گفت: استاندارد فلسفه و دکترین مدار انسانیت و اخلاق مداری است که مطالبه ملی همه ماست.

 خاکی گفت: استاندارد یک مرز است تا به نیکی، اخلاق و تجلی جایگاه خداوند در مغز انسان، چه در تولید چه در خدمت و چه در رفتار باشد به آن دست یابیم تا احساس آسایش و آرامش ما دست بدهد.

او  با اشاره به اینکه استاندارد وظیفه تک تک افراد جامعه است و هرجایی احساس آرامش و آسایش داشتیم بدانیم استاندار‌ها رعایت شده است، تصریح کرد: اگر اندیشه‌ها متعالی باشد و تفکر در سطح تجلی خداوند باشد ایمان داشته باشید که همه اتفاق‌ها و تولیدات استاندارد‌های لازم را خواهد داشت.

او ادامه داد: انصافاً استان آذربایجانشرقی در بحث استاندارد بسیار مطرح است و واحد‌های نمونه ملی نیز در آن وجود دارد که توانسته در کشور به این میزان از موفقیت دست یابد.

در ادامه جلسه جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت استاندارد گفت: صنعتگران تبریز با سابقه طولانی که در تولید محصولات دارند بایستی با استاندارد‌های جدید معرفی شوند لذا باید صنعتگران استان استاندارد بین المللی و ملی را ارتقا داده و آن را چشم‌انداز آینده خود قرار دهند و دولت آنچه دارد در خدمت بخش خصوصی قرار خواهد داد.

او افزود: راه توسعه کشور و استان از مسیر بخش خصوصی می‌گذرد.

در ابتدای جلسه ساسان فرشی مدیرکل استاندارد استان، نیز گفت: برای سال آینده امیدواریم با حمایت‌های مسئولین استان، تعدادی از واحد‌های تولیدی ما که در سطح ملی جایزه خواهند آورد به بیش از ۴ عدد کنونی برسد.

همچنین در این مراسم یونس ژاله مدیر اتاق بازرگانی تبریز گفت: واحد‌های تولیدی با کمک‌های مسئولین توانستند محصولات خوبی را ارائه دهند که به عنوان واحد‌های نمونه ملی و بین المللی استاندارد انتخاب شدندهمچنین باید در این بخش سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم با کیفیت‌هایی که به دست می‌آوریم در دنیا مطرح شویم.

در پایان مراسم از تعدادی از واحد‌های تولیدکننده کیفی برتر تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد  در تبریز

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار