مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: ۷۰ درصد مراجعه کننده‌ها به پزشکان فوق تخصص می‌توانند با مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص مشکل خود را برطرف کنند.

دلالی کافی نت ها برای نوبت دهی پزشکان/مردم با آگاهی بیشتر به مطب‌ دکتران فوق تخصص مراجعه کنندهادی بیژن نژاد مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بیمارانی که به مطب‌های فوق تخصص مراجعه می کنند تنها  ۳۰ درصد آن‌ها احتیاج به پزشک فوق تخصص دارند و ۷۰ درصد بیماران می‌توانند با مراجعه به پزشک عمومی و متخصص بیماری خودشان را درمان کنند.

او با اشاره به عدم آگاهی مردم نسبت به این موضوع، ادامه داد: مردم می‌توانند با انتخاب یک پزشک عمومی به عنوان پزشک خانواده و فرد معتمد و امین خود با آگاهی بیشتر از بیماریشان به مطب‌های متخصصان و فوق تخصص‌ها مراجعه کنند تا دچار این مشکلات و هزینه‌های اضافی نشوند.

مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: شماره گویا ۱۲۹ نیز برای معرفی و مصرف دارو‌ها و عوارض دارویی راه اندازی شده است.

عدم آگاهی مردم از بیماری و ازدحام و شلوغی مطب‌ دکتران فوق تخصص موجب شده بعضی از کافی نت‌ها با فروش نوبت‌های این پزشکان یک کاسبی بی درد سر و پر درآمد راه اندازی کنند که با پی گیری ما در برخی از کافی نت‌ها این نوبت‌ها از ۱۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان بستگی به شهرت دکتر به فروش می‌رسد؛ و مردم نیز ناچار به پرداخت این مبلغ هستند تا بتوانند به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنند.

انتهای پیام//ح. ص
 

شماره گویا ۱۲۹ معرف عوارض داروها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبب
۰۱:۲۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
دکترهای عزیز . اگه واقعا دارید به مردم کمک میکنید پس کار نوبت دهی درمانگاها وبیپارستانها را به کافی نت نسپارید .چون دسترسی به کافی نت کار مردمو چند برابر مشکل کرده است. هر کسی با دست رسی به اینترنت بتونه نوبت بگیره. خیلیا هستند به خاطر یک نوبت یک هفته علاف میشن برا مثال روستایهای عریز