قائم مقام وزیر علوم مطرح کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت‌ داخلی در جهت بهبود کیفیت کالای ایرانی

قائم مقام وزیر علوم گفت: شرایط تحریم‌ها فرصتی را پیش آورده است که می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی به  بهبود کیفیت کالای ایرانی بپردازیم.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشی برای مقابله با تحریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم در حاشیه بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهرستان فردیس، گفت: یکی از موضوعات مهم این است که امروز در شرایط تحریم قرار گرفته ایم و فعال کردن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند، همانطور که این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

اوافزود: شرایط تحریم‌ها فرصتی را پیش آورده است که می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی به  بهبود کیفیت کالای ایرانی بپردازیم.

باقری گفت: باید با بهره بگیری از این ظرفیت‌ها کمبود قطعاتی که صنایع کشور به آن نیاز دارند تولید شود؛ خوشبختانه در حال حاضر فضای خوبی به وجود آمده است.

او افزود: سعی داریم به سمتی حرکت کنیم که محصولات تولیدی به سمت دانش بنیان شدن برود، در این میان  در پژوهشگاه می‌توانیم از بخش‌های مهمی از نیاز‌های این حوزه را پوشش دهیم و از واردات مواد و قطعات بی نیاز شویم.

قائم مقام وزیر علوم در ادامه ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی را مفید برشمرد و گفت: شروع خوبی در این مجموعه است و برآنیم که همه مراکز دانشگاهی با توجه به سوابق و توانمندی‌های خود بیش از گذشته به ترمیم مشکلات و رفع نیاز‌های کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/ج.و


فعال کردن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند

برچسب ها: دانش بنیان ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.