مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مردم در تغییر و اصلاح فرهنگ جامعه نقش بسزایی دارند.

محمد علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ضمن تبریک روز ۱۴ آبان به مناسبت فرهنگ عمومی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: فرهنگ به معنای غالب وگسترده‌ای است که میان عموم جامعه رواج و رسوج دارد و مجموعه‌ای از آداب و رسوم دانش‌ها وهنر‌ها واعتقادات مردم است.

او با تاکید به بیان مقلم معظم رهبری گفت:در پیرو تعبیر مقام معظم رهبری بر اینکه هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست، ما باید با استفاده از ابزار‌ها وقالب‌های فرهنگی وهنری بتوانیم تاثیر گذار براصلاح فرهنگ جامعه باشیم.

علیزاده در خصوص نقش اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی عنوان کرد: بیشترین نقش آن استفاده از قالب‌ها وابزار‌های فرهنگی هنری برای گسترش وترویج فرهنگ ایرانی واسلامی است.

او با اشاره به اینکه امروزه شاهد اتحاد وبرگزاری رویدادی در حوزه شعر وادب وحوزه تجسمی جشنواره‌های مختلف هستیم، افزود:هدف این است که این آثار تاثیر گذار باشد و در فرهنگ عمومی جامعه امری را اصلاح کند.

علیزاده درجهت محقق شدن اصلاح فرهنگی جامعه تصریح کرد: این امر دستوری نیست و نقش مردم در تغییر و اصلاح فرهنگ عمومی بسیار مهم و حایز اهمیت است که باید به مرور زمان و تدریجی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

برگزاری رویدادی در حوزه شعر وادب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار