نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد قصد دارد طرحی را معرفی کند که دولت ترامپ را از صدور معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با ایران منع می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد قصد دارد طرحی را معرفی کند که دولت ترامپ را از صدور معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌‌آمیز هسته‌ای با ایران منع کرده تا به لغو کامل برجام منجر شود.

پیش از این نیز تد کروز و لیندسی گراهام، دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی طرحی را ارائه کردند که از تمدید معافیت همکاری‌های هسته‌ای صلح آمیز با ایران جلوگیری می‌کند. پیش‌نویس این طرح میان مقامات آمریکایی و سه وزارتخانه خارجه، انرژی و خزانه داری توزیع شده بود.

این طرح خواستار به پایان رسیدن معافیت‌هایی است که اجازه همکاری کشور‌ها و نهاد‌های خارجی با برنامه هسته‌ای ایران در راکتور اراک، تاسیسات غنی سازی اورانیوم فردو و راکتور تحقیقاتی تهران را می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به شدت با برجام مخالف بود، پس از خروج از این توافق تمامی تحریم‌های پیشین علیه ایران را بازگرداند. با این وجود، ترامپ آخرین بار ۳۱ ژوئیه معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار