مراسم اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه یکی از استان‌های وسیع کشاورزی است و نیازمند تقویت حفاظت اراضی بوده و معرفی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی در استان کرمانشاه و آغاز فعالیت اجرایی آن برای تولید پایدار محصولات حائز اهمیت است.

او با اشاره به اهمیت حفظ عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی گفت : این حوزه همواره با سو ء استفاده‌هایی روبرو است و امور اراضی بعنوان متولی اصلی حفاظت از اراضی در این راستا با متخلفان برخورد نموده است.

حاتمی گفت: در حوزه امور اراضی اقدامات در راستای پیشگیری از تخریب عرصه‌ها بوده و بی گمان این رویکرد باید تقویت شود.

حاتمی افزود: تشکیل پرونده‌ها در حوزه امور اراضی هزینه‌های زیاد مالی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه تحمیل می‌کند، بنابراین حوزه پیشگیری از تخلف در عرصه‌ها اهمیت می‌یابد و در این خصوص نگاه پیشگیری از وقوع جرم را بر برخورد‌های قضایی ارجح می‌دانیم و امیدواریم در یگان حفاظت این مهم بخوبی عملیاتی شود.

مشاور انتظامی سازمان حفاظت امور اراضی کشور گفت : در راستای حفظ امنیت غذایی؛ یگان حفاظت اراضی ماموریتی بزرگ دارد .

 ایروانی گفت: معرفی فرمانده یگان حفاظت اراضی در راستای حفظ عرصه‌های کشاورزی و حفظ امنیت غذایی است.

او گفت: مراقبت‌ها در حوزه زمین از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و تمامی دستگاه‌ها در این زمینه باید سهم داشته باشند.

او با اشاره به اقدامات در حوزه امور اراضی افزود: ایجاد سامانه ۱۳۱ و مجهزسازی سازمان‌ها به خودرو حفاظت اراضی از اقدامات مهم این یگان می‌باشد.

او هدف از ایجاد یگان‌های حفاظت اراضی را پیشگیری از تخلف در حوزه اراضی و به حداقل رساندن تخلفات دانست.

 حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت : به دنبال ایجاد ساختاری در حوزه حفاظت اراضی هستیم .

 حسن آبادی معرفی فرمانده یگان حفاظت اراضی را ایجاد راهبری در حوزه پیشگیری از تخریب عرصه‌ها عنوان نمود و افزود: تشکیل یگان حفاظت از اراضی می‌تواند با مشارکت همه دستگاه‌ها مانع از تخریب اراضی کشاورزی شود.

او گفت: معرفی فرمانده یگان حفاظت اراضی با همکاری ناجا محقق گردید و در این راستا از نیرو‌های ناجا نیز بهره گیری شد.

او از پیگیری‌های صورت گرفته برای تقویت یگان حفاظت اراضی خبر داد و گفت: به دنبال استفاده از سرباز در حوزه یگان حفاظت اراضی بودیم و جلساتی در این حوزه با نیرو‌های مسلح داشتیم.

او گفت: از نظر ساختاری ناجا نیرو‌هایی را در اختیار یگان حفاظت اراضی قرار داد.

او گفت: در استان کرمانشاه سرهنگ محمدی از افراد متعهد و با اخلاص هستند که در یگان حفاظت استان کرمانشاه این مسئولیت خطیر را به دوش خواهند کشید.

او افزود: در آینده آموزش کارکنان در حوزه یگان حفاظت اراضی و لباس فرم طراحی خواهد شد.

او یگان حفاظت از اراضی را یک امر فرابخشی دانست که برای اثربخشی بهتر باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

 حسن آبادی گفت: در شش ماهه اول ۱۰۴۰تماس خبری در حوزه امور اراضی و از طریق سامانه ۱۳۱ وجود داشته است و این اهمیت موضوع را می‌رساند.

او گفت: استفاده از ظرفیت مراکز جهاد کشاورزی برای اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری می‌تواند بسیار موثر باشد.

او افزود: از موارد اثر گذار دیگر در امر پیشگیری از وقوع تخلف استفاده از دهیاران است تا با اطلاع رسانی در حوزه تخریب اراضی یگان را در بازدارندگی‌ها یاری نمایند.

او از کلیه دستگاه‌ها شامل سازمان جهاد کشاورزی، مراکز جهاد کشاورزی، دستگاه قضاء، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری و بخشداری ها، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست، تریبون‌های نماز جمعه، بسیج و رسانه‌ها در خواست نمود در امر مهم حفاظت از اراضی کشاورزی یگان حفاظت از اراضی استان را یاری دهند.

 

 

انتهای پیام/د

معرفی اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.