سه مقام ارشد ترکیه‌ گفتند احتمال دارد رئیس‌جمهور این کشور در اعتراض به مصوبات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا، سفر هفته آینده خود را به واشنگتن لغو کند.

احتمال لغو سفر اردوغان به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سه مقام ارشد ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، ممکن است سفر آتی خود را به واشنگتن در اعتراض به آراء مجلس نمایندگان آمریکا که کشتار ارامنه ترکیه را در قرن پیش، نسل‌کشی دانسته و تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کرده است، لغو کند.

یک مقام ارشد ترکیه گفت: «این گام‌ها به طور جدی بر روابط دو کشور سایه می‌افکند. به دنبال این تصمیم (تصمیم مجلس نمایندگان) دیدار اردوغان به تعویق افتاده است».

او در ادامه افزود: «اما هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است».

یک مقام نزدیک دیگر به ریاست‌جمهوری ترکیه که خواست نامش فاش نشود گفت «آن‌ها (مجلس آمریکا) از جو سیاسی کنونی سوءاستفاده کردند و این قطعنامه را علیه ترکیه به تصویب رساندند».

یک مقام اطلاعاتی دیگر ترکیه نیز با اشاره به نامه ترامپ و قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: «اگر جو تغییر نکند، هیچ دلیلی برای این دیدار وجود ندارد».

با این حال، این منبع تاکید کرد: «دو رئیس‌جمهور روابط خوبی دارند و ترامپ علی‌رغم کارکنانش می‌خواهد رابطه نزدیکی با ترکیه داشته باشد».

قرار است اردوغان ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) به دعوت دونالد ترامپ در واشنگتن باشد، اما او هفته گذشته گفت رای مجلس نمایندگان آمریکا یک علامت سوال مقابل این برنامه دیدار گذاشت.

به دنبال حمله ترکیه به شمال سوریه و همچنین خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه، کنگره آمریکا از آنکارا به شدت عصبانی شده و قطعنامه‌ای را علیه آنکارا به تصویب رساند و تحریم‌هایی را برای آن در نظر گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار