سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: فینال گرندپری سطح بسیار بالایی دارد و شرایط برای بازیکنان ما به گونه‌ای پیش رفته که باید در این مسابقات خوش رنگ‌ترین مدال ممکن را کسب کنند.

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تیم‌ها در این هفته لیگ (۱۲ آبان) نسبت به ۲ هفته نخست که شروع مسابقات بود، شرایط بهتری داشتند. به هر حال تیم‌ها هفته به هفته جا افتاده‌تر می‌شوند و با قرار گرفتن در شرایط مسابقه، سطح کیفی لیگ نیز افزایش می‌یابد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که تاکنون بازیکنی نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کرده است گفت: برخی از بازیکنان جوان که در مسابقات لیگ حضور دارند، در آینده می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، اما روند انتخابی تیم ملی مانند گذشته مشخص است و تمام بازیکنان برای رسیدن به تیم ملی باید از چارچوب‌ها و فیلتر‌های مشخصی عبور کنند. ما بازی‌ها و عملکرد بازیکنان را از نزدیک دنبال می‌کنیم و اگر کسی شرایطش را داشت به تیم ملی دعوت خواهد شد تا در کنار ملی پوشان باتجربه تر، به بازیکن بهتری تبدیل شود و به تیم ملی کمک کند.


بیشتر بخوانید: سرنوشت المپین‌ها در فینال گرندپری مشخص می‌شود/ سهمیه هادی پور تا حد زیادی مسجل شده است


عسگری در ادامه گفت: اگر مسابقات لیگ در یک بازه زمانی طولانی‌تر برگزار شود، بهتر است و ابتدا باید در ۳ ماه نخست سال ثبت نام و کار‌های مقدماتی انجام شود تا لیگ از تابستان آغاز شود، اما همیشه ۶ ماه نخست سال را از دست می‌دهیم و از مهرماه مسابقات را آغاز می‌کنیم که این موضوع فشردگی مسابقات را بیشتر می‌کند، در صورتی که اگر بازی‌ها زودتر آغاز شود تیم‌ها شرایط بهتری خواهند داشت.

او افزود: برای پیشرفت و بالا بردن سطح لیگ باید حامیان مالی بیشتری جذب شوند و مسابقات پخش مستقیم بیشتری در شبکه‌های معتبر و پربیننده داشته باشد که این موضوع کمک زیادی به پیشرفت تکواندو در کشورمان می‌کند. از طرف دیگر لازم نیست مسابقات حتما تا پایان سال به اتمام برسد. اگر لیگ زمانبندی بهتری داشته باشد مسلما در سال‌های آینده لیگ بهتر و با کیفیت تری خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: تمام تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند/ حریف آسان ندارم


عسگری در خصوص تورنمنت کرواسی و بازیکنانی که در این مسابقات حضور خواهند داشت عنوان کرد: با توجه به امتیازات بازیکنان تصمیم گرفتیم که تنها ۲ بازیکن در تورنمنت کرواسی شرکت کنند. میرهاشم، سروش احمدی و آرمین هادی پور ۴۰ امتیاز المپیکی شان را کسب کردند. ۳ بازیکن دیگر همچنان می‌توانستند از طریق تورنمنت‌ها امتیاز کسب کنند، اما سعید رجبی حتی اگر در تورنمت کرواسی طلا می‌گرفت، شانسی برای رسیدن به رنک زیر ۲۰ نداشت؛ بنابراین تنها با سجاد مردانی و فرزان عاشورزاده در تورنمنت کرواسی شرکت خواهیم کرد و امیدواریم که هر ۲ بتوانند امتیازات لازم را از این مسابقات کسب کنند.

او درباره آسیب دیدگی کاپیتان تیم ملی اظهار داشت: آسیب دیدگی مردانی هنوز به طور کامل برطرف نشده، اما شرایط او خیلی بهتر شده است. او به دلیل مصدومیتی که داشت در گرندپری صوفیه و تورنمنت صربستان نتوانست از پای چپش استفاده کند. در حال حاضر شرایط او بهتر است و تمرینات پرفشار را دنبال می‌کند. در مدت باقی مانده تمام تلاشمان را می‌کنیم تا مردانی با طی کردن پروسه درمانی اش به بالاترین میزان آمادگی برسد و بتواند در تورنمنت کرواسی بهترین نتیجه ممکن را بگیرد.


بیشتر بخوانید: مدال برنز تورنمنت صربستان بر گردن هوگوپوش لژیونر کشورمان


سرمربی تیم ملی در خصوص فینال گرندپری روسیه و سطح این مسابقات تصریح کرد: فینال گرندپری مسابقات بسیار دشواری است و با توجه به این که آخرین رقابتی است که پیش از بسته شدن رنکینگ المپیکی برگزار می‌شود، می‌توان گفت آخرین ایستگاه برای کسب سهمیه مستقیم از طریق رنکینگ است و نتایجی که در این مسابقات رقم می‌خورد المپین‌های توکیو را مشخص خواهد کرد. شرایط به گونه‌ای پیش رفته که نفرات اصلی ما که شانس کسب سهمیه دارند، باید در فینال گرندپری خوش رنگ‌ترین مدال‌های ممکن را کسب کنند و کار بسیار سختی در پیش داریم. با این وجود امیدوار هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در فینال گرندپری امتیازات لازم را کسب کنیم و در المپیک ۳ نماینده داشته باشیم.

انتهای پیام/

اظهارات عسگری در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.