معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز وزش باد به نسبت شدید همراه با گردوخاک شمال استان را فرا می‌گیرد.

وزش باد شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرددوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  : وزش این باد به نسبت شدید ضمن کاهش کیفیت هوا و دید افقی، موجب کاهش دما نیز می‌شود به طوریکه انتظار می‌رود دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در اکثر نواحی استان سردتر شود.

او  افزود: از سه شنبه تا پنج شنبه ضمن تداوم وزش باد به نسبت شدید و کاهش دما در شمال استان، در سایر نقاط استان نیز وزش باد‌های شمالی با شدت کمتر روی می‌دهد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دوشنبه شب و سه شنبه شرایط برای رگبار‌های پراکنده، گاهی رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در سطح استان به ویژه شمال و جنوب شرق استان مهیا است و احتمال جاری شدن موقتی رواناب وجود دارد.

کلیم در بخش دیگری به ادامه فعالیت طوفان حاره‌ای ما‌ها در شمال اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت امشب تا چهارشنبه دریای عمان مواج و متلاطم شود.

او  ادامه داد: توصیه می‌شود در روز‌های پیش رو تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و قایق‌های ماهیگیری محدود و از شنا کردن در دریا خودداری شود.

انتهای پیام/ع

وزش باد در سیستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.