فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی حافظ جان و مال و امنیت مردم است، گفت: دشمن به دنبال برهم زدن این آرامش و امنیت در کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی قدیم و جدید استان گیلان گفت: هوشمندسازی در نیروی انتظامی تا سال ۱۴۰۰ به بالاترین حد ممکن خود خواهد رسید.

او افزود: حضور و دخالت دشمنان و در رأس آن آمریکایی‌ها در گسترش ناامنی و ایجاد بی‌ثباتی‌های اخیر در کشور‌های منطقه اعم از عراق، سوریه و لبنان کاملا محسوس است.

فرمانده نیروی انتظامی تقدیم بیش از ۸ هزار شهید توسط استان گیلان در دوران دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: رزمندگان استان گیلان در این دوران به گواه تاریخ همواره خط‌شکن بوده به طوری‌که در هر کجا که حضور داشتند پیروزی‌های بسیار بزرگی برای ارتش اسلام در مقابله با نیرو‌های بعثی حاصل شد.

سردار اشتری تقدیم ۴۴۵ شهید فرماندهی انتظامی گیلان و شهدای مدافع حرم را هم نشانه ایثارگری‌های مردم این استان و خانواده ناجا دانست و تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی حافظ جان و امنیت و سلامت مردم در جای جای کشور ایران اسلامی است و این نعمت بزرگ را با تقدیم خون جوانان خود و رشادت‌های آنان حفظ و صیانت کرده است.

او رسیدن به پلیس هوشمند و استفاده از فناوری‌های نوین را یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی اعلام کرد و افزود: در این حوزه از سال‌های گذشته تاکنون قدم‌های بسیار بزرگی در سراسر کشور برداشته شده به طوری‌که با استفاده از سامانه‌های جدید موفقیت‌های چشمگیری در حوزه کشف جرم به دست آمد.

فرمانده نیروی انتظامی استفاده از نیرو‌های متخصص و کارآمد و ایجاد زیرساخت‌های لازم را بسترساز تقویت بحث هوشمندسازی در پلیس برشمرد و اظهار داشت: پلیس جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در حال رقابت با پلیس کشور‌های پیشرفته است و تا سال ۱۴۰۰ نیز مطمئنا هوشمندسازی در نیروی انتظامی به بالاترین حد ممکن خود خواهد رسید.

سردار اشتری بالاترین و مهم‌ترین سرمایه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را اعتماد مردم خطاب کرد و گفت: در مراسم میلیونی و باشکوه اربعین امسال نیروی انتظامی با یک برنامه‌ریزی و سازماندهی دقیق ورود و خروج بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر داخلی و خارجی را به خوبی مدیریت کرد.

او با اشاره به افزایش ۷۶ درصدی زائران داخلی و افزایش ۳۵ درصدی زائران خارجی مراسم باشکوه اربعین امسال افزود: تمامی این زائران در سایه برقراری نظم و امنیت از مرز‌های چهارگانه کشورمان برای شرکت در این اجتماع عظیم تردد کردند و هیچ اختلالی در این زمینه ایجاد نشد.

فرمانده نیروی انتظامی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی فرمانده سابق نیروی انتظامی گیلان اظهار داشت: گیلان با توجه به عملکرد خوب سردار اسحاقی در بخش کشف و وقوع جرم جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد به طوری‌که سال گذشته از این لحاظ در جایگاه دوم و امسال طبق آخرین آمار‌ها در رتبه اول کشوری قرار گرفته است.

سردار اشتری کاهش ۱۲ درصدی تعداد جانباختگان حوادث رانندگی و کاهش ۱۸ درصدی وقوع این سوانح در سطح استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم در سایه مسئولیت‌پذیری بیشتر مردم از یک سو و با افزایش سیستم‌های هوشمند ترافیکی از سوی دیگر شاهد کاهش چشمگیر این آمار‌ها در گیلان باشیم.

پلیس در کانون توجه مردم و قضات عمومی است

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به بهبود برخی شاخص‌های امنیتی و انتظامی در استان طی نیمه نخست امسال گفت: این روند در جهت کمال، استمرار داشته باشد.

او با گرامیداشت روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و بیان اهمیت تامین نظم و امنیت افزود: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و عامل برقراری نظم و آرامش در جامعه است و در ایجاد امنیت اجتماعی نقش موثری دارد.

استاندار گیلان یادآور شد: این انتظار از مجموعه نیروی خدوم انتظامی وجود دارد که به مقوله آموزش‌های همگانی در جهت مسئولیت پذیری، قانون پذیری شهروندان و آشنایی آنان با حقوق شهروندی بیش از گذشته توجه داشته باشد البته این مهم به معنای رفع تکلیف از دستگاه‌های فرهنگی نیست بلکه لازم است در تعاملی زنجیره‌ای بین ناجا و آنها، آموزش‌های همگانی و اجتماعی بین آحاد جامعه فراگیر شود.

او تصریح کرد: فراموش نکنیم نیروی انتظامی، نهادی است که بیشترین ارتباط را با مردم و شهروندان دارد و در حقیقت در معرض نگاه و قضاوت عمومی است و طبق تکلیفی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند؛ حفظ اقتدار توام با احترام و محبت به مردم و تلاش در راستای حقوق شهروندی مورد تاکید رئیس جمهوری، در دستور کار نیروی انتظامی بوده و باید استمرار داشته باشد.

در این مراسم از تلاش‌های سردار محمدرضا اسحاقی قدردانی به عمل آمد و سردار عزیزالله ملکی به عنوان فرمانده انتظامی گیلان معرفی شد.

حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی عمق راهبردی ناجا است

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان هم امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در نظام اسلامی به عمق راهبردی نظام توجه دارد، گفت: حراست از جمهوری اسلامی و حمایت و حراست از مرز‌های عقیدتی نظام اسلامی عمق راهبردی ناجا است.

او با بیان اینکه حفاظت و حراست از مرز‌های عقیدتی و ارزش‌های انقلاب اسلامی عمق راهبری نیروی انتظامی است، افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته در دل قدرت‌های استکباری رعب ایجاد کند، به برکت اقتدار نیرو‌های مسلح است.

امام جمعه رشت نیروی انتظامی را حافظ قرآن و مرز‌های اعتقادی مردم دانست و گفت: حضور نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف موفقیت آمیز بوده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مذاکره با آمریکا را منع کرده است، اظهار داشت: اگر به غربی‌ها میدان داده شود می‌خواهند در تمام امور داخلی و حتی عفاف و حجاب دخالت کنند.

او به موفقیت طرح ناظر یک اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی با حمایت‌های مردمی همواره عملکرد موفقی در عرصه اجتماعی کرده است.

در این مراسم که در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد، از تلاش های سردار محمدرضا اسحاقی قدردانی و سردار عزیزالله ملکی به عنوان فرمانده انتظامی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.