فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان نجف اباد گفت: یک سوم شهدای شهرستان نجف آباد، نوجوانان و جوانان دانش آموز مدرسه شهید محمد منتظری (شهیدستان ایران) هستند.

احمد سعید فر فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان نجف اباد در آستانه‌ی روز گرامی داشت شهادت شهید دانش اموز حسین فهمیده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: واحد‌های مقاومت بسیج در مقاطع مختلف در این شهرستان همیشه فعال و پویا بوده، که از فعال‌ترین آن‌ها می‌توان گروه پیشگامان را که اعضای ان را دانش اموزان مدارس متوسطه‌ی دوم تشکیل می‌دهند نام برد. ما در سطح شهرستان بسیار فرزندان کوشا و با نشاط و سه مدرسه برتر که نام شهیدستان را بر خود گرفته اند داریم.

او ادامه داد: شهیدستان ایران به مدارسی گفته می‌شود که در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان جوان را به جبهه‌های حق علیه باطل اماده تجهیز و اعزام می‌کرد. هنرستان طالقانی، دبیرستان شهید منتظری و هنرستان شریعتی هرسه جزهمان شهیدستان‌های برتر کشوری هستند، رتبه اول در کشور بر حسب تعداد بالای شهید دانش آموز را دبیرستان شهید منتطری به دست دارد با تعداد ۲۳۴ شهید نوجوان و جوان و این مدارس از پیشگامان اعزام نیرو‌های جوان به جبهه بودند.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان نجف اباد افزود: شهید بزرگوار حاج احمد کاظمی هم شهید شاخص هنرستان شریعتی هستند که در دوران جوانی هم در انقلاب و هم بعد از آن در جنگ بسیار فعال بوده و بعد‌ها به عنوان فرمانده لشگر هشت نجف اشرف شناخته شدند. یک سوم از کل شهدای شهر نجف آباد دانش اموزان هستند که از ۷۳۴ دانش اموز شهید ۲۳۴ نفر از ان‌ها محصل در مدرسه شهید منتظری بوده اند. این دبیرستان به ضورت خود جوش و با همت خود دانش آموزان به عنوان پاتوق رزمندگان و محل تعلیم اموزش‌های رزمی و نظامی در هشت سال جنگ بوده؛ و حتی اینک هک این پایگاه فعال و در حال انجام امور فرهنگی و ارزشی هست.

سعیدفر در ادامه گفت: دبیرستان شهیدستان ایران یا همان شهید منتظری اولین مدرسه شهیدستان ایران به خاطر تعداد بالای شهید دانش اموز بوده و پس از ان شهر قم با ۸۵ شهید کمتر نسیت به دبیرستان ما و بعدی شیراز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. شهرستان نجف آباد با این شهدا و همچنین شهدای جوان و نام اوری، چون شهید کاظمی و یا شهید محسن حججی و تقدیم کردن شهدای مدافع حرم همچنان در ایثارگری و جهاد ودفاع همه جانبه از کشور پیشتاز است.

او در پایان گفت: دانش آموزان ما چه در گذشته و چه اکنون هم در تجهسز و آمادگی برای دفاع و هم در اردو‌های فرهنگی و جهادی و سازندگی و طرح هجرت شرکت مستمرداشته و برای کمک به همنوعان خود از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنند و قدم در جای پای شهدا می‌گذارند. همچنین با تحصیل و کسب دانش و علم در زمینه‌های علمی و شرکت در جشنواره‌هایی همچون خوارزمی یا لیگ‌های علمی پایه و لیگ‌های علمی دانش آموزی شرکت می‌کنند وافتخار می‌آفرینند.

انتهای پیام/ی



اولین شهیدستان ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.