مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از پوشش ۶۷ درصدی تلفن همراه در روستا‌های استان خبر داد و گفت: با اجرای سایت‌ها (طرح uso)، این میزان به ۸۳ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسین حمیدی پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در جلسه بررسی موانع و مشکلات اجرای پروژه‌های uso در استان خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه این استان جزو مناطق سردسیر کشور محسوب می‌شود و باید از فصل کاری حداکثر استفاده بشود.

معاون دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات با ذکر این مطلب افزود: این پروژه‌ها در قالب طرح توسعه زیرساخت خدمات الکترونیکی روستایی (USO) وزارت ارتباطات است ازجمله طرح‌های دولتی و با هزینه کرد وزارت ارتباطات در مناطق محروم و کمتر برخوردار انجام می‌شود.

مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های ارتباطی در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد روستا‌های استان دارای پوشش کامل تلفن همراه هستند که با اجرای سایت‌ها (طرح uso)، این درصد به ۸۳ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستایی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال در مناطق کم برخوردار اعلام کرد و افزود: سیر توسعه ارتباطات در استان در حال اجرا است به‌طوری‌که با اجرای پروژه فیبرنوری روستایی به طول ۲۲۵ کیلومتر و ایجاد ۵۰ سایت روستایی به‌زودی شاهد کاهش شکاف دیجیتال در مناطق کم برخوردار، پایداری شبکه ارتباطی روستایی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های استان خواهیم بود.

انتهای پیام/د

افزایش ۸۳ درصدی پوشش تلفن همراه روستا‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.