با هدف پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرداری شاهرود بیش از ۲۰ مورد از ملک‌های خطرساز در نقاط مختلف شهر تخریب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا عنبری سرپرست واحد پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرداری شاهرود با بیان اینکه ۸۴۳ برگ اخطار جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سال جاری صادر شده است، گفت: بیش از ۲۰ مورد از ملک‌های خطرساز در نقاط مختلف شهر تخریب شدند.

او با بیان اینکه میزان پسماند‌های ساختمانی در سطح شهر رو به افزایش است و این معضلات باعث آلودگی‌های زیست‌محیطی و بد منظری فضای شهری می‌شود، افزود: این واحد با توجه به اهداف مهم خود از ابتدای امسال تاکنون نسبت به صدور ۷۱۶ مورد اخطار اقدام کرده است.

سرپرست واحد پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرداری شاهرود با بیان اینکه این واحد از ابتدای سال در راستای حفظ و یکپارچگی شهر با همکاری واحد خدمات موتوری در طول شبانه‌روزی و بدون وقفه اقدام به جمع‌آوری بیش از ۳۶۳ سرویس ضایعات ساختمانی از سطح شهر کرده است، عنوان کرد: در راستای یکپارچه‌سازی املاک تجاری سطح شهر (ممیزی‌ها) تعداد ۴۰۵ مورد شناسایی و تماما جهت تعیین خلاف به کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده شده است.

عنبری با بیان اینکه ۵۶ ابلاغ اخطاریه برای ۱۱۰ مورد دیوارکشی صادر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲ مورد از املاک مخروبه قدیمی و خطرساز بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها شناخته و تخریب شده است.

او با بیان اینکه ۸۴۳ برگ اخطار جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سال جاری صادر شده است، گفت: بیش از ۲۰ مورد از ملک‌های خطرساز در نقاط مختلف شهر تخریب شدند.

سرپرست واحد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری شاهرود تصریح کرد: از پلمپ ۱۳ مورد از املاکی که مالکان آن به اخطار‌های واحد بازرسی ساختمان توجه نمی‌کردند خبر داد و افزود: ۹۲ ابلاغ اخطار رعایت نکردن اصول ایمنی مربوط به ساختمان‌های خطرساز و اجرای نمای ساختمان ۱۸۰ اخطار جهت شرکت مالک در کمسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است.

عنبری ابراز داشت: از ابتدای امسال ۳۹۰ ابلاغ اخطار‌های تعیین تکلیف املاک تجاری شهری، ۸۷ مورد رسیدگی به درخواست و گزارشات مردمی و ۹۱ مورد ابلاغ اخطار‌های رفع خطر صادر شده است.

انتهای پیام / م

صدور ۳۹۰ ابلاغ اخطار‌های تعیین تکلیف املاک تجاری شهری در شش ماه ابتدای سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.