سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاکبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صبح امروز در ساختمان مهر اوقاف و امور خیریه کشور منعقد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با توضیحاتی در حاشیه این تفاهم‌نامه اظهار کرد: همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان ثبت اسناد کشور از امور ضروری است که باید به‌ آن توجه شود‌ و کمک خوبی به اوقاف می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: اکنون در کشور املاکی وجود دارد که به راحتی نمی‌توان آدرس آن را پیدا‌ کرد. این اموال از بیت المال هستند و فراموشی آن خیانت به حق الله است. ثبت املاک‌ وقفی از مهمترین اهداف پیش روی‌ سازمان اوقاف است‌.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد کشور نیز در خصوص امضای این تفاهمنامه بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم سازمانی ثبت اسناد کشور‌ سنددار کردن اراضی و اماکنی است که سودجویان قصد و طمع تصاحب آن را دارند.

وی افزود: تعداد زیادی از اراضی و املاک وقفی‌ که ۴۵ درصد را به خود اختصاص داده است، فاقد اسناد ثبت املاکی هستند و تعداد محدودی هم که به طریق قانونی انجام شده‌ را نمی‌توان به طور جدی جزو املاک ثبتی دانست.

خداییان مطرح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید با توجه به نفشه‌هایی که در اختیار دارد، اسناد اولیه را تهیه و در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهد تا اقدامات لازم برای تهیه و صدور اسناد ثبت املاک موقوفی انجام شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بر اساس این تفاهمنامه صدور اسناد دفترچه‌ای و تک برگی مخصوص املاک و اراضی وقفی و مذهبی برای حفظ صیانت‌این املاک بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. مفاد این تفاهمنامه دادن شناسه عمومی‌ به مساجد و حسینیه‌ها و اماکن عمومی که تحت نظارت اوقاف است، کمک خوبی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طرف اوقاف می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار