هزاران نفر از مردم رومانی در بخارست، پایتخت و دیگر شهر‌های این کشور در اعتراض به قطع غیرقانونی درختان با راهپیمایی به سمت وزارت آب و جنگل دست به تظاهرات زدند.

اعتراض به قطع غیرقانونی درختان با تضاهرات هزاران نفری در رومانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، تظاهرات هزاران نفری روز یکشنبه در اعتراض به قطع گسترده و غیرقانونی درختان در رومانی در بخارست، پایتخت و دیگر شهر‌های این کشور برگزار شد.

گمان می‌رود قطع درختان عامل مرگ ۲ جنگل‌بان در دو ماه گذشته باشد.

حدود ۴ هزار نفر در مرکز شهر بخارست به سمت وزارت آب و جنگل راهپیمایی کردند و در حالی که روی طبل می‌کوبیدند، شعار سر می‌دادند: «جنگل ما کالای شما و سارقان نیست.»

معترضان، که توسط صلح سبز رومانی و دیگر گروه‌های دوستدار محیط زیست سازماندهی شده اند، خواستار تحقیقات جنایی کامل درباره مرگ و حملات علیه ماموران جنگل بانی همچنین ارتقای فوری شبکه خودکار ردیابی قطع درختان و تصویب قوانین سختگیرانه‌تر شدند.

تظاهرات کوچک تری نیز روز یکشنبه در دیگر شهر‌های رومانی برپا شد به طوری که معترضان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «اوضاع اضطراری آب و هوایی و جنگل را نجات دهید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار